Fina fönster, del 137

Egentligen finns det tre F i den här bilden.
Fina frusna fönster.
Finns i nedre stan i Lovisa.

Här är det snöyra på gång. Och jag övar mig på att strunta i en person som tycker jag ska sluta med mina onödiga bloggar, för att ingen ändå bryr sig om vad jag gör. Personen tror att jag är jätteensam, men jag måste göra personen besviken och säga att just bloggarna gett mig ett väldigt rikt socialt liv och många nya vänner.
Det samma gäller förstås de jobb jag har som frilansjournalist 🙂

Fina frusna fönster.
Fina frusna fönster.

22 reaktioner på ”Fina fönster, del 137

  1. Jättefint med frostiga fönster! Fint också med kombon små och stora fönster och de vackra detaljerna på fasaden. Fint sett och fotat.

    Personen är det lite synd om på nåt sätt. En ensam avundsjuk en?

    1. Tack – jag fastnade för fönstren genast då jag såg dem, det var natt då.
      Jag vet inte om personen är ensam, men något slag av avundsjuka finns där i bakgrunden, tror jag.
      Och då man är missnöjd med något själv, och inte kan tala öppet om det, behöver man någon att projicera sin ilska på. Det skrev en vän så klokt till mig på Facebook.
      Kram!

  2. Hmm… Jag har blivit utskälld (ansikte mot ansikte) av en person i min ålder som anser att det är totalt FEL att ha kontakter via Facebook och bloggkommentarer (personen läser inte min blogg, för man skall vara så litet som möjligt på nätet), en vän på Facebook är inte en riktig vän, fick jag höra. Man skall ringa, träffas, bjuda hem och bli bjuden. Sånt går kanske om man bor i en stad där man alltid bott och har gamla vänner kvar. Jag bor inte, har inte. Så jag fortsätter på mitt sätt. Och Carita fortsätter på sitt!

    1. Tack Märtha för ditt stöd!
      Visst kan man få vänner via bloggar och hålla kontakt via FB, hur skulle man annars kunna umgås ofta med dem som bor i Nederländerna, Sverige, USA, Australien osv.
      Och just det, vi fortsätter på vårt sätt!

  3. Jag var inne på facebook sida. Du har öppen profil så jag kunde läsa vad denna personen har skrivit. Jag läser som en helt uppriktig kommentar, av en person som vill väl.
    Jag läser din blogg, hör till som aldrig kommenterar. Jag håller med att du verkar ensam, det är den bilden man få när man läser. Men ensamt är inte något man behöver skämmas. Men det kan vara bra att vara medveten att om man inte behöver ge annan bild av att man inte är ensam. Du skriver så ofta hur du drömmer på att hitta en karl och få bli kär, det är också helt ok. Men ger också bilden av du är ensam.

    1. Jag tror inte du läst min blogg särskilt noga för jag har inte ofta skrivit om att jag drömmer om att hitta en karl 🙂
      Ensam känner jag mig inte heller. Då när jag får vara det uppskattar jag det högt eftersom vardagarna för det mesta är fulla av jobb och sociala kontakter.
      Eftersom du skriver från Lovisa kanske du känner personen som skrev till mig på Facebook och vet mer om hans tankar. Jag är lite nyfiken på dem 🙂

  4. Om man inte är intresserad av din blogg så kan man väl låta bli o läsa??? I facebook skrållar man ju också förbi sånt som inte intresserar en.

    1. Så tycker jag med, det är ju väldigt lätt att göra så.
      Men den som nu skriver surt åt mig vill av någon anledning trycka ner mig så jag ”inte bara ska tro att jag är nåt”, du vet… 🙂

  5. Onödig är det minsta din blogg är.. Den är fin omväxlande roande trevlig ja den har lite av mycket.. Och hon som står bakom bloggen är en av dom finaste jag träffat på i bloggvärlden så det så 😀
    Kram på dig…

    1. Jag blir rörd av det du skriver, Nicki!
      Tänk att det gör så ont fastän det bara är ett par personer som hatar… man är ju bara människa.
      Men sedan när jag är öppen om allt får jag kloka råd och tröst på bloggen.
      Du är en fin vän!

  6. Tre F i texten och två T i de två stora fönstren.

    Vad jag inte förstår är att du jämt verka råka ut för ”vissa” personer. Väldigt konstigt, då du och dina läsare ju har helt ”oskyldiga vardagsbloggar”.

    1. Jo, alla som följer mig vet att det inte är min blogg det är fel på.
      Folk är avundsjuka på mig, eller ogillar mig av andra orsaker 😦
      Sånt kan man nu bara inte göra något åt. Och precis allt vad det handlar om kan jag inte skriva här.
      Kram BP!

  7. Konstigt, mig skäller de på för att jag inte är med på facebook, och för att jag inte köper en smartphone. Det verkar som om man är missnöjd med allt, utom sig själv. Fina Frusna Fönster. Gissar att en av mina grannar kommer att ha ett helfruset hus imorgon, då strömmen är avstängd, och temperaturen redan nu är -12 grader.
    Svante

    1. Oj, det har blivit kallare hos dig igen!
      Ja, visst är det besynnerligt. Varför skaffar folk inte liv åt sig själva, liv de är nöjda med? I stället för att klanka på andra… Själva har de ju inga fel, nej. Allt som går snett i deras omgivning är alltid andras fel…
      Du tänkte ju också ett tag sluta blogga – blev du mobbad på nåt sätt, eller var det tramset om smarttelefonen och FB?
      Åt mig säger ett par personer, de som ogillar mig mest, att jag är för mycket på FB 😀

      1. Jag har slutat bemöta de personer som anser att de alltid vet bäst. Det känns skönt för mig, och är till förfång för dem. Det är oftast meningslöst att diskutera med dem.
        Svante

  8. Gillar dina fina fönster också. Tycker om att det finns de två små fönstren ovanför.
    Vad trött jag blir när jag läser vad folk tycker du ska göra och inte göra. Vet dessa människor att du är en vuxen människa som kan bestämma själv?
    Bland kommentarerna läste jag om någon som tyckte du verkar vara ensam?? Det slår mig att alla verkar tro att man är ensam bara för att man lever som singel. Beror det på ordet ”ensamstående” kanske?
    Det är de sista människorna man behöver. De kan man gott vara utan. Ta det inte så hårt, lägg allt i papperskorgen och det var det.
    Kram!

    1. Jag får väldigt sällan märkliga och elaka kommentarer, därför har jag valt att publicera dem. Annars får ju de där missunnsamma surkarterna vatten på sin kvarn och skriver eller tutar ut på annat sätt ”hon godkänner inga kritiska kommentarer” 🙂
      Precis som du måste jag säga att jag inte förstår hur man kan tro att någon är ensam för att den har vänner via bloggar, eller att man är ensam för att man är singel?
      Jag träffar trevliga människor IRL varje dag och NJUTER när jag äntligen får vara för mig själv. Här finns ingen som bestämmer över vad jag gör, som gnäller och har synpunkter. Kanske vi snart kan göra en avhandling om alla märkliga synpunkter vi som ”ensamma” får höra 😀

Kommentera

