En glad gubbe!

Den här vintern bestämde jag mig för att bygga en liten snögubbe.
Nu blev det äntligen av i samband med att jag hjälpte till att skotta snö på en gård.
Snön var inte helt medgörlig, det hade börjat frysa på lite och bildats ett tunt lager av is högst upp. Under var snön porös. Men det fanns ännu områden med blid snö och jag lyckades forma till en liten gubbe 🙂 Jag tycker han blev rar!

Glad lördag till er alla!
Glad lördag till er alla!

Känner föraningen av vår då det varit dripp och dropp. Det finns tulpaner i affären och jag köpte ett gult ljus.
Än är vi inte riktigt där, men våren lurar bakom hörnet och kommer än en gång att besegra Kung Bore.

Vi går sakta men säkert en ny vår till mötes.
Vi går sakta men säkert en ny vår till mötes.

30 reaktioner på ”En glad gubbe!

  1. Första Snögubben denna vinter. Blir det stopp i snöandet, så kanske jag orkar få till en imorgon efter snöskottningen. Nu är det ju redan mörkt ute, och -6 grader, och lätt snöfall. Går inte ut mer idag. Trevlig lördag kväll.
    Svante

  2. Här på gården har barna gjort snögubbe så fort de haft chans i vinter. Första gubben blev stor nästa riktigt liten men jag blev lika glad när jag såg dem oavsett storlek. Det är något visst med snögubbar ☃

  3. Den andra snögubben denna vinter! Å din gubbe är verkligen söt. Förstår inte varför så få barn faktiskt bygger snögubbar. När jag var liten var det det första man gjorde när snön hade fallit. Men det är klart – på den tiden fanns det ju inte Pokémon Go…

    Hos oss droppade det inte. Vi har isgatan ute vid 3,5 minusgrader…

    Svar: Jo, du minns rätt var Systembolaget låg.

  4. Jättefin gubbe! Har beundrat en och annan villaägare i grannskapet som åstadkommit mycket stiliga snölyktor med hjälp av tätt sittande små snöbollar. Otroligt vackert när man passerar på kvällen. 🙂

  5. Vilken söt snögubbe! Vad roligt att du tittadein hos mig för nu har jag hittat hit 🙂 Ha en skön lördagkväll!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

