Postcrossing

Har skickat mina två första vykort i postcrossing. Är så pass ny där att jag ännu inte hunnit få ta emot mitt första kort. Men jag lovar berätta om det den dag det kommer!

Det här kortet for i väg till Storbritannien.
Det här kortet for i väg till Storbritannien.

Det finns många regler man ska följa för att postcrossingen ska fungera. Jag läste dem noga och finner dem alla relevanta och bra.

Några prestationskrav tycker jag ändå inte att man behöver ha. Mottagarna har sina önskemål om vilka kort de vill ha, men de ger ofta fler alternativ än ett. Skulle jag inte råka lyckas bemöta deras önskemål skickar jag ett kort som jag själv tycker är fint. Svårare än så är det inte.

I morgon har vi åter en ny vecka framför oss, med Glad måndag och Gemsofmylifes fotoutmaning. Dessutom har jag två intervjuer, och resten av veckan finns det något inbokat varje dag.
Ingen stress, men inget långtråkigt heller 🙂

14 reaktioner på ”Postcrossing

    1. Ja, men usch – de där kedjebreven man fick som ung var inte roliga 😦 Funkade sällan.
      Nå, jag har nu lagt ut ungefär 5 euro på kort och frimärken så ingen större skada skedd 🙂

  1. Postcrossing har jag aldrig hört talas om. Det ska jag googla och kolla! Men det verkar vara riktigt roligt. Å du som älskar att få/skicka vykort – perfekt ju!

    Vykortet liknar ett foto som du själv tagit ganska nyligen, eller minns jag fel!?

    PS. Snacka om sammanträffande. Berättade ju att jag missat din fina blomsterskylt i centrum. Gissa om det var just den första skylten jag såg hos Plantagen idag:-) DS.

    1. Vilket sammanträffande! Jag menar, TC är ju hur stort som helst.
      Vi har nog nåt slags connection du och jag 🙂
      Den där vyn som fanns på kortet har jag inte fotograferat, inte precis från den där vinkeln.
      Kunde göra det någon dag faktiskt. Den ligger nära många andra liknande vyer jag tagit bilder av i gamla stan.

  2. Jag googlade på detta och såg att Sverige var ett u-land betr Postcrossing 😀 I Finland är det tydligen väldigt stort!
    Nja, jo. Jag får grunna. Har arbetsuppgifter så det står över näsan nu, haha. Men detta var ju TOPPEN för dig som älskar vykort 😀
    Kram!

    1. Intressant att se hur lång tid det tagit för en del av korten att komma fram. Från Vitryssland till Lettland, 41 dagar 🙂
      Men i vissa fall gick det betydligt snabbare.
      Ja, i Finland finns många som har det som hobby.
      Postcrossing gör man då man har tid med det, så haka på du bara 🙂 Då får Sverige bättre statistik 😀
      Kramar!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

