Skyltsöndag, den 15 januari 2017

Brukar nöja mig med att sätta ut en bild per skyltsöndag, men då jag har flera på lager från resan till Sverige i december matar jag ut två i dag 😀

Eftersom jag själv älskar växter känns den här skylten fin att lägga ut.
Eftersom jag själv älskar växter känns den här skylten fin att lägga ut.
Karaktäristisk skylt i Täby centrum.
Karaktäristisk skylt i Täby centrum.

BP förvaltar Skyltsöndag och hos henne hittar du länkar till andra bloggare som deltar i denna roliga veckogrej.

20 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 15 januari 2017

      1. Mja. Det skulle spelas Orgel, och jag har svårigheter med en Tinnitus, så de religiösa personerna, som krävde Orgelmusik fick sin vilja igenom, och jag min. Jag går inte in i kyrkor annat än då det är tyst där.
        Svante

      2. Jag är intresserad av byggnader, och konstverk, det religiösa får andra handha. Jag tog avstånd från religion på grund av den Präst, som ledde konfirmationen i Mälarhöjdens Kyrka.
        Svante

  1. Härligt glada skyltar 🙂

    Hos mig börjar skyltförrådet totalt svämma över. Två bilder per söndag förslår inte långt. Jag måste försöka hejda mig! 🙂

    1. Det är ju kul att du har mycket på lager! 🙂
      Just nu har jag en del, räcker väl för en dryg månad framöver, men ibland får jag leta efter skyltar, känns det som 🙂 Därför tog jag många när jag var i Sverige i december.

  2. Visst är Täby Centrum en guldgruva för skyltar! Kör också med bidrag från centrum senare.
    Bara ”Unexpected Shopping” reklamen finns ju i hur många varianter som helst.
    Växtskylten har jag missat. Ja, du ser – för många skyltar i Täby Centrum;-)

    Tusen tack för fina skyltar och länken:-)

  3. Kul skylt som gör reklam för slipsar men när jag såg den första skylten tänkte jag direkt: Men visst! Så är det ju. Har en orkidé med över 70 blommor just nu. Det är också vardagsglädje.

    1. Oj! Jag gillar orkidéer men har inga just nu. En blommade om tre gånger för ett antal år sedan.
      Rätt svårskötta är de, tycker jag.
      Men blommor och grönväxter ger absolut vardagsglädje!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

