Veckans ord, RÖD

Så har åter en ny vecka börjat, ordet i Gemsofmylifes utmaning är RÖD.
Först tänkte jag att jag kanske hittar ett rött bär i naturen. Det hade varit vackert. En röd bil skulle väl inte ha varit så svår att hitta. Jag hade kunnat måla läpparna röda, eller kanske fotograferat ett rött äpple i affären.
Vi har inga trafikljus i Lovisa, så ett rött stoppmärke hade det inte kunnat bli.

Så det blev en bordduk med lite julkänsla som fanns i utrymmet där jag gjorde två intervjuer i dag.

Här hänger julkänslan kvar en aning.
Här hänger julkänslan kvar en aning.

Och så hittade jag en del röda saker hemma också. Valde att bjuda på en detaljstudie av favoritfiguren Mumin som hastar i väg med ett rött paket ❤

Jag sätter kanske inte alltid ut Veckans ord i bild på måndag, men en sak är säker. Jag kollar inte listan med andra deltagares bilder innan jag lagt ut min, för det är kul att se om någon annan tänkt på samma sak, fotograferat något liknande – utan att jag vet om det 🙂

Söta Mumin hastar iväg med ett rött paket.
Söta Mumin hastar iväg med ett rött paket.

41 reaktioner på ”Veckans ord, RÖD

  1. Två jättefina bilder till temat! Jag kollar iofs andras bidrag, som jag gör här hos dig just nu, men jag har ju alltid mina egna konstiga idéer;-) Dessutom ligger jag ju en dag efter dig med publiceringen så;-)

  2. Söta röda och Mumin kan det inte blir för många av 🙂 Gillar också dina tankar om hur du skulle fota rött. Själv satt jag länge bland mina redan tagna foton och letade – så kom jag på min brudklänning så jag fick ta ett foto av fotot 🙂

  3. Vilka perfekta bilder på Tema RÖD
    Det är ju var och ens egna bilder som blir fantastiska och Bäst ❤
    Jag är ju Mumin fantast och bara älskar din fina mugg ❤
    Tack för att du är med
    Kram

  4. Jag tänkte som du och har inte kikat igenom de andras bidrag innan jag la upp mitt. Jag ville inte bli färgad (höhöhö) av de andras tolkningar.

Kommentera

