Mera Lovisa by night

Den här dagen skulle jag inte ha så mycket att göra. Det visade sig ändå att den blev ganska späckad med jobb. Allt från korrekturläsning till webbartiklar med mera.
Men då jag har privilegiet att kunna jobba hemifrån, sitta här i nattsärken om jag så vill, kändes det bra.

Efter massagen på sen eftermiddag gick jag på 2-års kalas. Det var kompanjonskapshuset Hörnan, en plats som används flitigt bland annat av föreningar, som firade. Jag gav ett litet ljus som gåva. Trevligt var det också att sitta och prata om ditt och datt med andra gäster.

På väg från massagen till kalaset tog jag några bilder av kvälls-Lovisa.

Alexandersgatan med bland annat Café Vaherkylä på gatunivå i det stora trähuset.
Alexandersgatan med bland annat Café Vaherkylä på gatunivå i det stora trähuset.
Korsningen av Alexandersgatan, Karlskronabulevarden ner mot vänster och Östra Åsvägen upp för backen.
Korsningen av Alexandersgatan, Karlskronabulevarden ner mot vänster och Östra Åsvägen upp för backen.
... och så 2-årskakan förstås :-D
… och så 2-årskakan förstås 😀

15 reaktioner på ”Mera Lovisa by night

  1. Kan som du förstår inte låta bli att skratta här – igen:-) Alla Lovisaabor måste ha befunnit sig på 2-årskalaset, för ute på stan är dom då inte. Kan också konstatera att ni har mera snö kvar på marken än vad vi har här.
    Jättefina bilder!

    1. Nu skrev jag några artiklar till en webbsajt som snart ska gå live. Annars skriver jag ganska mycket traditionellt till papperstidningar. Mina texter kommer sedan ut på webben hos de kunder som har webbsajter.

      1. Våra 2 ganska stora lokala tidningar har valt olika lösningar. En av dom ger fri tillgång till alla nyheter. Den andra ger korta inledningar gratis men man måste ha abonnemang för att läsa allt. Vi har också Dagens Nyheter som är en rikstidning. Där får vi fre,lör och söndag i pappersformatet och som bonus på den prenumerationen så får vi e-tidningen varje dag. Jag har hört att detta är en populär lösning hos andra också.

      2. Att ge allt gratis är ju inte bra, tycker jag. Men små inledningar, smakprov, som leder till att läsarna vill köpa papperstidningen eller prenumerera på e-tidning.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

