Diska med Lilla My!

Den här disktrasan lottar jag ut bland alla som läser min blogg.
Jag har inte marknadsfört tävlingen så aktivt, tillsvidare har bara två anmält sitt intresse att delta. Kanske det är så att man inte behöver disktrasor mer? Har alla diskmaskin? Vad torkar man diskbänken med?
En som deltar i tävlingen sa att man kan rama in Lilla My och ha henne som tavla. Ingen dum idé 🙂

Vill du vara med? Gå då till bloggens startsida. Uppe i högra hörnet finns en bild av disktrasan, klicka på den och skriv in i kommentarsfältet att du vill delta.

I dag ska jag till Borgå för att göra en intervju för ett projekt jag håller på med. Nu får jag åter träffa en ny människa och ta del av hennes minnen från svunna tider.

Du kan anmäla ditt intresse att delta i tävlingen ännu på söndag.
Du kan anmäla ditt intresse att delta i tävlingen ännu på söndag.

22 reaktioner på ”Diska med Lilla My!

  1. Jag ser fram emot tävlingen där du lottar ut dig själv till allmän och särskild hushållshjälp.Jag behöver någon som kan diska och suga.
    Ha en bra dag i Borgå! Det är alltid trevligt att lyssna till de människor som har minnen från svunna tider.De människorna blir färre och färre och nu är vi snart där och kan berätta om hur det var förra seklet.

    1. Jag hoppas du menar dammsuga 🙂
      Men jag lottar nog inte ut mig själv, har fullt upp med att städa i mitt singelhushåll.
      Ja, det ska bli kul att lyssna till berättelser från det förgångna.

  2. Förstår inte hur man ska göra. Men jag vill vara med!!!! Då min tyskafröken mellan 1984-1987 kallade mig för just för ”Lilla My” genom åren. Pga. min, då på den tiden, knorr mitt på huvudet, och envis, tvär och dum på lektionerna. Hahaha … 😂 som jag ångrar så klart … för min son fick samma lärare när han började skolan …. och hon visste han var min son, och tyckte han var ungefär som mig på tyskalektionerna. 😂😂😂

  3. Har ingen ”elektrisk” diskmaskin, utan i det här hushållet finns två levande diskmaskiner. Å jag gillar faktiskt att diska. Jag menar att laga mat tar ju betydligt längre tid än att diska. Å då är set skinande rent efteråt:-)

    Då jag har ett kortfodral (för Accesskortet – SL, Stockholmslokaltrafik) på samt en pin med Lilla My som jag fick av en kollega så kan jag faktiskt inte låta bli att klicka på disktrasan snart;-)

  4. Jag har länge gillat Lilla My. En liten uppstudsig tjej 😀 och jag diskar för hand, det är 22 år sen senaste diskmaskinen. Jag kör mest med mina virkade disktrasor men äger också Wettex.
    Kram!

  5. En sån fin disktrasa skulle jag inte klara att använda tror jag. Tänk om den blir smutsig och det lär den ju bli om den används som disktrasa, hihi!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

