Första kortet framme!

Mitt första postcrossing-kort har nått Storbritannien. Två och en halv vecka tog resan. Efter det har jag skickat fyra till, och alla till Ryssland. Man får alltså inte välja själv vart kortet ska, det skulle inte funka särskilt bra på det sättet.
Och inget fel på Ryssland! Jag hoppas korten hittar fram. Men jag hoppas ändå att mitt sjätte kort får gå till något annat land, det blir lite enformigt annars.

Det är kortet far i väg till Moskva.
Det är kortet far i väg till Moskva.

8 reaktioner på ”Första kortet framme!

    1. Kort sagt registrerar man sig, läser en gång genom reglerna för etiken (bra att dom finns), godkänner dem. Gör en profil för sig själv, behövs ju bara göras en gång – kan redigeras i efterhand.
      Man väljer ”send a card”, får en adress, skickar kortet dit. Viktigast är att komma ihåg ID-numret så att kortet kan registreras av mottagaren.
      Bekanta dig med det – jag tycker det är kul, har inte fått mitt första kort än.
      Somliga som varit med flera år kan ha fått och skickat tusentals kort.

  1. Det var en tidsmässigt lång resa kortet gjorde måste jag säga. Trodde att posten var lite snabbare mellan Finland och England…

    Läste om postcrossing, men det blev aningen för komplicerat för min smak;-)

    1. Det handlar enbart om vykort. Många är väl samlare, vill ha vissa motiv – men tycker mig ha förstått att de flesta nöjer sig med vilka kort som helst.
      Nästan ingen vill ha reklamkort, men kort från staden/landet där du bor, natur, djur etc. Många vill ha Muminkort, Inge Lööks gamla tanter osv.
      Svårt att förklara kort vad det handlar om – det här hittade jag på svenska:
      https://www.postcrossing.com/about/SE

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

