Lovisa intresserar

Den här skylten finns utanför porten till huset där finska lokaltidningen Loviisan Sanomats redaktion finns. Den får symbolisera mitt Lovisa-inlägg.
Den här skylten finns utanför porten till huset där finska lokaltidningen Loviisan Sanomats redaktion ligger. Den får symbolisera mitt Lovisa-inlägg.

Många av de inlägg jag skriver om Lovisa, och där jag visar bilder av byggnader, engagerar människor. Merparten av kommentarerna får jag via Facebook där jag länkar till mina blogginlägg. Och jag tackar för responsen, den är både kul och lärorik att få!

Senast handlade det om de här byggnaderna. Där har BB funnits, och många berättade när de hade blivit födda där. Jag kom också på att det hade funnits en ännu äldre byggnad i trä, som också fungerat som BB, i närheten av de här stenbyggnaderna.

Ibland säger bekanta i affärer eller på stan att de läser min blogg och tycker att den är bra för att den handlar om min vardag. Den responsen känns också värdefull.
Statistiken visar att omkring 350 läser bloggen dagligen, men alla kommenterar ju inte.
Jag tackar och hoppas ni vill fortsätta läsa. Kommentera gärna också i ännu större utsträckning här på bloggen!

10 reaktioner på ”Lovisa intresserar

  1. Ett intressant inlägg speciellt för mig om i princip inte vet ett dugg om ett av mina närmaste grannländer.. Jag förstår fullkomligt att många läser din blogg jag gör det ofta men har dessvärre mindre tid att kommentera ofta..
    Har inte varit på min FB sen i november på grund av allt datorstrul men ska snart ta mig an den ordentligt nu när jag har ny dator..

    1. Kul om jag kan bidra till att du lär dig nåt nytt om Finland 🙂
      Och jag gillar din blogg för att jag lär mig nytt om Stockholm och får se fina bilder.
      Jag hinner inte heller kommentera så mycket som jag vill, men jag gör så gott jag kan.
      Kramar!

  2. Jättekul att dina inlägg om Lovisa intresserar och engagerar! Men du – hur många tidningar har ni egentligen i Lovisa? Ni verkar ha betydligt fler lokaltidningar än vi. I Täby finns bara två och de är kostnadsfria.

    1. Vi har finska lokaltidningen Loviisan Sanomat, utkommer tisdag och fredag.
      Tidningen Östnyland är regiontidning, utkommer också i Lovisa, tisdag och fredag, men även i Sibbo och i Borgå som är större orter närmare Helsingfors.
      Nya Östis, som jag jobbar för, är ultralokal och utkommer en gång i veckan, på torsdagar.

      1. Hej. Blandar mej i diskussionen. Dessa prenumerera man på, men så får vi ju ännu gratis Uusimaa, Itäväylä o Ankkuri en gång i veckan. Mycket att läsa med alla dessa tidningar.

      2. Bra att du blandar dig i diskussionen, det ska man 🙂
        Jag slutar med Uusimaa specialerbjudande nu från slutet av januari, för lite om Lovisa 😦
        Men jo, man får ju Uusimaa gratis en gång, Itäväylä och Ankkuri läser jag också.

Kommentera

