Hur galet som helst, del 27

Skojigt sätt att städa?
Skojigt sätt att städa? Fiksu ostos = smart köp.

Bland gratisreklamen hittade jag ett häfte som innehöll alla möjliga mer eller mindre smarta erbjudanden. De här moppande tofflorna hörde ändå till dem som tog priset, alltså hur-galet-som-helst-priset.
Med dessa moppande tofflor är det lätt och roligt att städa. Ta dem på fötterna och gå fram och tillbaka över golvet inomhus. Tofflorna drar till sig damm, skärp och husdjurens håravfall… osv. osv.

Jag låter det bli osagt om jag tror på denna innovation eller inte. Men jag har inte tänkt köpa tofflorna 😀

Så där allmänt vill jag om min egen livssituation nu berätta att om jag ska hinna städa (vilket jag tycker om), så måste det strikt schemaläggas.
Efter ett lugnt slut på decembermånad, och en lugn inledning av januari står jag nu och har häcken full av jobb.
Det är jobb jag tycker om, jobb som gett mig nya vänner och kontakter. Jag är SÅ tacksam för allt ❤

Jag försöker läsa mina vänners bloggar alla dagar och kommentera så mycket jag hinner. Men verkar jag frånvarande två, tre veckor beror det bara på att jag är fullt sysselsatt 🙂

16 reaktioner på ”Hur galet som helst, del 27

  1. Kul att ditt hopp ut i det okända fortsätter att ge dig öar att hoppa på så du kommer stadigt framåt. Så glad att du fått snurr på frilansandet och att du trivs med tillvaron ☺
    Moppatofflor, nja tror det är efftektivare med mopp på skaft…

    1. Jag tror också att mopp på skaft är effektivare 🙂
      Tack – ja, det var ett hopp ut i det okända. Fortfarande är tillvaron osäker, jag kan vara utan jobb någon tid – men för det mesta brukar det fixa sig.
      Försöker ha tillit.
      Kram!

  2. Hahaha! Det är väl sådana där mikrofibertofflor antar jag. Tror nog att jag skulle bli frestad här, men bara under förutsättning att tofflorna även drar till sig mänskligt håravfall;-)

    Fantastiskt att du har så mycket att göra! Jobbet måste alltid prioriteras först, självklart! Det är ju inte bloggen som betalar dina räkningar…

    1. Tack – det känns bra då det finns människor som känner genuin glädje – man får ju alltid av det där motsatta också, missunnsamheten och avundsjukan.
      Försöker låta bli att inte bry mig om det, men klart man blir ledsen ibland.
      Kram!

  3. Vilken underbar annons! Lite som Pippi Långstrump som spänner skurborstar på fötterna. De skulle passa mig perfekt, jag som direkt får ont om jag skulle moppa, dammsuga eller sopa. Men dra fötterna efter sig går bra, haha.

    Låter positivt med ditt jobb, men se upp så att det inte blir för mycket för dig!

    1. Jo, du har rätt – jag måste schemalägga mina uppdrag noga – är lätt hänt att som privatföretagare tacka ja till alldeles för mycket…
      Hahaa, ser framför mig hur du åker skridsko med moppa-tofflorna, såsom Pippi 🙂

  4. Det är en kul idé som säkert många nappar på men själv är jag lite skeptisk 😉 Dessutom hade katterna och hunden blivit rädda om jag på ett ögonblick fick så stora fötter 😀
    Kul att du har jobb och självklart får blogglivet ta en paus när du inte har tid över. Vi är alla kvar här (mer eller mindre). Sköt om dig!

Kommentera

