Veckans ord, STÅ

Ordet för vecka fyra är STÅ. Jag hade tänkt fotografera mina vinterstövlar och mina ben, där jag står någonstans. Men nu bjuder jag på tre andra varianter i stället.

Alla ord för hela året, och länkar till andra som är med i utmaningen, hittar du HÄR.

Här är det många som står. Flera bilar och en kvinna. Men den som borde stå, och låta den som vill gå, ta sig över övergångsstället - den bilisten bara kör...
Här är det många som står. Flera bilar och en kvinna. Men den som borde stå, och låta den som vill gå, ta sig över övergångsstället – den bilisten bara kör…
Här står skolelever ofta och väntar på bussen, men inte just då när jag gick förbi.
Här står skolelever ofta och väntar på bussen, men inte just då när jag gick förbi.
Kyrkan och de gamla träden i parkerna har stått länge på sina platser.
Kyrkan och de gamla träden i parkerna har stått länge på sina platser.

 

32 reaktioner på ”Veckans ord, STÅ

  1. Kul att du också är med och ”står på dig” med tre fina bilder från din vardag i Lovisa:-) Kan inte låta bli att lägga märke till hur mycket snö ni har kvar. Här är det mesta tack och lov borta.

  2. Så fint kyrkan är placerad, den ser ut att stå mitt i byn. Ser kallt ut där skolbarnen brukar stå och vänta på bussen. Stå och vänta på bilar får man göra lite då och då, de är större och starkare så det är bäst att hejda sig lite!
    Ha en skön kväll!

    1. Kyrkan är nog rätt mitt i ”byn”, i vår lilla stad.
      Ja, inte finns det något vindskydd för barnen där inte, men de behöver sällan vänta länge eftersom skolbussarna kommer ”på minuten”.
      Ha en skön kväll du med!

  3. Fina bilder på en snöig stadsmiljö!
    Du undrade om det gick att kommentera efter varje inlägg på min blogg.
    Nej det går inte, jag har ingen färdig bloggmall, utan har kodat min egen sida själv. Valde att ha en gästbok istället.
    Kram Karin

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

