Vacker vägg, del 66

En affär i Täby centrum i Stockholm.
En affär i Täby centrum i Stockholm.

Riktigt vacker vägg, tycker jag. Och snygga plagg har dom. Var på vippen en gång att köpa en läcker läderväska härifrån, men priset var ganska högt.

Den här dagen började med översättningsarbeten, sedan ett lite längre redaktionsmöte som också var workshop.
Det blir skönt med helg snart. Jag ska försöka klämma in några helt lediga timmar på söndag. Då vill jag läsa bloggar, för det är något jag inte hunnit med de senaste dagarna.

Lite modstulen känner jag mig då det finns personer som verkar se mig som ett hot. Ändå har jag varit vänlig och tillmötesgående, tydligt sagt att jag vill jobba så att det gynnar alla i just det teamet.
Så det kanske bara är dags att sluta anstränga sig. Om man inte ens då viljan är god får respons är det dags att sätta fokus på annat. Jag vill jobba med sådant som gör mig glad, bland människor som ser mig som en tillgång.

22 reaktioner på ”Vacker vägg, del 66

      1. Min erfarenhet vad gäller ”vänner” är att de är ”vänner” så länge de har nytta av att vara ”vän”. Vänskapen försvinner omedelbart om nyttan av att vara ”vän”, inte finns kvar. Samma gäller, om man skulle meddela annan åsikt. 2014 på våren fick jag ett röntgenutlåtande, där det misstänktes en tumör i höger lunga, jag berättade det för mina så kallade ”vänner”. Det var ett tiotal, och efter det hör bara en av sig ibland. Att det sedan visade sig att det inte var någon tumör den gången, har jag inte berättat för dem. Numera kallar jag de jag umgås med för bekanta. Fjäskar gör jag inte för någon längre.
        Svante

      2. Kloka ord igen en gång! Det är sorgligt att det ska vara så här.
        Jag försöker vara en riktig vän. Inte bara tänka på egna vinningar utan samarbeta så långt det går.
        Men det är mycket möjligt att någon ändå inte uppfattar mig som en fin vän, att jag försummat någon, sagt något som sårat fastän jag inte menat det, osv.
        Det är knepigt det här.

  1. Rätt så! Ibland spelar det ingen roll vad man gör, hur man gör eller hur man är. Bättre då att fokusera på det man känner är viktigt.

  2. Kul att du ”följer upp” min 51 procent reaskylt med huvudväggen på Odd Molly. Som jag skrev i mitt inlägg så klär sig vissa personer otroligt bra i plagg från Odd Molly. Kläderna är mycket speciella, men som du skriver svindyra. Vet att en kollega till mig köpte Odd Molly uteslutande via Tradera och E-bay. Annars hade hon inte råd…

    PS. Du kanske är ett hot då du troligen är ”bättre” och duktigare än dessa personer. Klapp på axeln i så fall. Å trivs du inte med personerna så är det ju bara att du tackar för dig. Jag menar du har ju massvis med jobb att välja på!

    1. Ja, det är tråkigt med avundsjuka. Jag har alltid velat dela med mig av kunskap, inte hårt värna om mitt. Att jobba i team, utveckla tillsammans, känna entusiasm med andra – naturliga saker, tycker jag. Och öppenhet, att kunna prata om allt.
      Det lyckades tack och lov i kväll, fick bra respons från två team slutligen, vi ska fixa det tillsammans. Men det gäller att lyfta katten på bordet.

      1. Jo, men jag har det från något annat – kan det vara en bok, film eller någon tavla? det är något .. får googla på de och se om jag hittar mitt svar. 🙂

  3. Odd Molly brukar ha fina mönster, även nu på ”din” vägg.
    Och håller med, ha kul på arbete är superviktigt … man bör tycka det är kul att jobba och inte bara jobba för att jobba. 😀

Kommentera

