Hurraaaa – vi vann!

En del av förmiddagen har gått åt till att skriva texten om gårdagens match. Den blev spännande mot slutet men vi lyckades hålla undan och vinna med siffrorna 8–11.
Ganska mycket tid lägger jag också ner på bildhantering och spridning av dem samt textlänkar till tidningar och på social media. Men det är kul!

Jag hade en väninna som hjälpte med fotograferingen, och måste säga att hon lyckades bra för att vara en total novis på området. Innebandy är inte lätt att fotografera, sporten är otroligt snabb. Det gäller att följa med rörelserna och låta kameran ta flera bilder på raken. Det gäller också att passa på då spelarna befinner sig nära sargen eftersom mitt objektiv inte är ett långt sådant som ger möjlighet att ta bilder på långt avstånd.

Bra bild av aktion i matchen. Fanns ännu bättre bider men jag skickade en av dem till en tidning. Foto: Marina Tolonen
Bra bild av aktion i matchen. Fanns ännu bättre bider men jag skickade en av dem till en tidning. Foto: Marina Tolonen

Orsaken till att jag inte fotograferade var att någon skulle sköta fansens trummor. Jag älskar att slå på dem 😀
Trummade så till den grad att jag fick blåsor på två fingrar!

Men det är värt att ge allt och lite till för Lovisa Tor som nu ligger trea i division ett, nästhögsta serien i landet.

En del av spelarna tackar fansen efter matchen. Foto: Carita Liljendahl
En del av spelarna tackar fansen efter matchen. Foto: Carita Liljendahl

6 reaktioner på ”Hurraaaa – vi vann!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

