Min dag

Nu ska jag för en gångs skull i ett slags dagboksform berätta vad jag gjort i dag. Jag nöjer mig med franska streck.

– Steg upp! Fantastiskt! Först klockan 10 efter att ha sovit tio timmar. Sömn behövs. Jag som jobbar mer eller mindre alla dagar har insett det. Men nu styr jag också mina dagar själv.

En brutalt ärlig vardagsbild.
En brutalt ärlig vardagsbild. Den gröna flaskan på sekretären är mitt såpbubblevatten 🙂 Och jag ser ofta på SVT:s barnkanal då det inte kommer andra bra program, eller sådant som är för våldsamt. Och jepp, dvd:n har jag inte fått kopplat än – jag har ju bara bott här fem månader 😀

– Skrivit klar en text som ska ingå i en bilaga för en större tidning.
– Svarat på mejl, de flesta har med olika jobb att göra.
– Kommit fram till vilka arvoden är bra och vilka jobb som det lönar sig att tacka ja till. Gör fortfarande ändå en del nästan goodwillgrejer för att de är roliga.
– Diskat, dammsugit, tillrett en köttfärslimpa.

Tycker att jag kan ropa hurraaaa åt mig själv, det gör jag rätt ofta nuförtiden.
Blir säkert lite jobb till vid datorn ännu, men nu är klockan snart fem och jag ska börja varva ner.

Det är så fint då det är nästan ljust ännu efter halv fem. Våren är i antågande!

 

26 reaktioner på ”Min dag

    1. Tack! Det där med berömmet har sakta med säkert vuxit fram.
      Jag inser att jag är bra som jag är, att jag kan en hel massa och att jag inte behöver finna mig i att bli åsidosatt eller på något enda sätt nedtryckt.
      Kram min vän!

  1. Jag kör över filmer och musikvideos via Cromcast till tv, om jag vill se annat än det som sänds.
    Och jajamen, ropa hurra du! Det är man värd alltid. 😀

    1. Jag ser mest på Sveriges TV, fastän jag bor i Finland. Och så har vi en finlandssvensk kanal som heter YleFem, den visar en hel del bra den också.
      Hurraaa för dig – hurraaa för mig! 🙂

  2. Perfekt och såklart att du ska ropa HURRA du är ju hur bra som helst vi borde alla klappa oss på axeln och berömma oss och andra för det vi /dom gör !!!!
    Stor kram

  3. Du är duktig! Brutala vardagsbilder klarar vi av. Så där ser det ut hos oss alla i den brutala vardagen 😉
    Här blev det fisksoppa idag.
    Hade samma tanke ikväll. Det är fortfarande ljust kl. halv fem. Väntar på att jag kan gå hundpromenaden kl. 18.30 utan ficklampa. Ha en riktigt bra ny vecka!

    1. Visst är det ett privilegium. Jag har inte lika mycket pengar att röra mig med nu som hade förr, inte minst för att jag är singel och betalar allt själv.
      Men friheten har sitt pris, och just nu känns det värt att leva lite enklare – jag mår bra nu.

  4. Du har ju hunnit med en massa saker trots att det är söndag.
    Nog är det bra härligt nu när man verkligen märker att det blir ljusare och ljusare.
    Kram, Ingrid

  5. Skönt att ha koll på sina dagar,som nu är drygt 2 timmar längre än vad den var i julveckan..Köttfärslimpa med bacon och västerbottenost är en höjdare..Haé Kram

  6. Skönt att höra att det finns fler som gillar barnprogram. Gillar all tecknad film, och har en viss svaghet för Svampbob Fyrkant. Hur man än har det, och vad man än gör, så är man aldrig ensam om detta. Kan ju vara en tröst ibland. 🙂

    1. Ja, det är ju det jag brukar säga om det här med att vara öppen och ärlig. Då man är det, om både stort och smått, märker man att det finns många likasinnade.
      Jag skrattade gott åt en rolig tecknad barnfilm här en dag, och det kan ju aldrig vara fel – att skratta och må bra 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

