Rostkonst

Då jag såg min bloggvän Kristallinas inlägg kom jag ihåg att jag också har en bild på rostkonst i mitt arkiv. Jag tog den i höstas i samband med en intervju för Nya Östis. Vi har en lokal konstnär, Torolf Eklöf, i Lovisa som är en hejare på att återanvända saker som andra slängt bort.

Vissa saker han gör används som prydnader i trädgården, men han har också tillverkat alla möjliga nyttoprylar av återanvänt material.

Torolf Eklöf har tagit tillvara rostigt material och format en orm av det.
Torolf Eklöf har tagit tillvara rostigt material och format en orm av det.

 

8 reaktioner på ”Rostkonst

    1. Han hade en utställning med en vän, utomhus en sommar, och i ett galleri här i staden en gång.
      Kanske det blir fler utställningar, men för att se dem måste du komma till Finland 🙂

  1. Jag har en helt ny lägenhet (nå, nyrenoverad i alla fall) med behov av minst 8 olika taklampor. Vårens projekt är att tillverka alla dessa. Varför köpa tråk-lampor när man kan tillverka dem? Bland annat med återanvända rostiga detaljer. Ska bli kul!

Kommentera

