Skyltsöndag, den 29 januari 2017

Sista januariskyltarna för 2017 – så rusar tiden!
Har en del skyltar kvar från Sverigeresan i december, här är två av dem!

En skylt från Västerås!
En skylt från Västerås!
Och en skylt från Täby Centrum.
Och en skylt från Täby Centrum.

Skyltsöndag förvaltas av Konst eller konstigt som har en lista på andra bloggare som visar skyltar om söndagar. Hoppas också du vill bli en del av dem! Man måste inte skylta alla söndagar.

18 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 29 januari 2017

      1. Ja, jag antar att det är så, men är inte säker. Om summan slutar på 50,04 här är det 50 euro. 50,05 är 50 euro och fem cent, medan 50,06 är 50 euro och tio cent.

      2. Hos oss i Sverige är det så att om något kostar 10,49, så blir det 10 kr, allt över 10,50 blir 11 kr. Du ser aldrig en vara prismärkt med annat än 51 öre, och uppåt.
        Svante

  1. Skyltsöndag – de var jag alltid med i förr. Ja alltså jag har haft bloggpaus ganska länge, si så där 1½ år. Får börja leta skyltar igen o hänga på till nästa vecka om jag inte hinner idag. Tur jag satt o åt frukost nu för annars hade man kanske blivit lite hungrig av dina, fast de e högst sällan jag äter sån mat 🙂
    Kramiz o go söndag

    1. Skojigt att höra att du kanske hakar på! Det är kul att kolla skyltar hos alla, och prestationskraven är låga, ja – det finns väl inga krav alls 🙂
      Och kul att jag hittat din blogg!
      Kram!

  2. Här skrattar jag gott – varför liknar hamburgarkedjornas produkter irl aldrig dom som visas på stora affischer?!!! Vi diskuterade det häromdagen faktiskt.
    Å skylt nummer 2 hänger i min favo butik Picard, en fransk mataffär som endast säljer djupfrysta rätter. Deras mat är outstanding och jag är stamkund där kan jag säga. Så tack för den skylten:-)

    Tusen tack för en matig skyltning och stort tack för länken:-)

      1. Insåg det själv och skulle plocka bort det dubbla, men glömde – ska göra det nu 🙂
        Svajigt var ordet, jag har också undrat vad som pågår… Kanske Trumps fel?

Kommentera

