Hey winterland!

Det blev bra mycket vackrare då vi fick ny snö! Allt hade varit rätt blött och brunt, och speciellt halt de senaste dagarna.

För den som måste skotta själv är just den här snön extra tung. Men för den som vill bygga en snögubbe är det bästa tänkbara kramsnön.

Vårt vackra rådhus ser ju ut som en karamell här.
Vårt vackra rådhus ser ju ut som en karamell här.

Hade ett uppdrag mitt på dagen som ska bli en artikel i Nya Östis. Sedan ett redaktionsmöte. Nu sitter jag hemma och försöker komma in i ett nytt redaktionssystem. Får ideligen nya lösenord och inga funkar… aja baja, dyr arbetstid går till spillo med tekniska problem! Jag kom själv på att ett fel kanske ligger i att jag använder Chrome, medan systemet kräver Firefox Mozilla.

Den här arbetsdagen kan bli lång, men jag är rätt utvilad efter att åter ha sovit nio timmar.

23 reaktioner på ”Hey winterland!

  1. Nog för jag föredrar det jag har där jag är nu, men fasiken vad jag känner lite avund med riktig snö. 🤗

  2. Inte en flinga till är min högsta önskan. Nä, lappmöglet är inget för mig.
    Snart så åker jag ner till värmen igen i några veckor. 🙂 Las Palmas är adressen…

  3. Onekligen en mycket vacker vy, men behåll snön är du snäll. Jag är så nöjd med fyra plusgrader som såg till att de sista isbitarna nu äntligen är borta.
    Installera Firefox då. Du kan ju välja Chrome och Firefox separat sedan. Å tidåtgången för tekniskt strul – hoppas du fakturerar timmarna som går åt. Vilket operativsystem kör du? Ser i din kommentar att du inte använder Win 10.

    1. Usch nej, undviker Win 10 så länge jag kan… har hört så många skräckhistorier om den…
      Jo, jag har såväl Esplorer som Firefox och Chrome tillgängliga eftersom jag måste ha olika browsers beroende på vilka uppdragsgivare jag har 🙂

  4. Oj, så vacker vintervy med det rosa huset som klär så bra i den vita omgivningen! Snyggt foto!

    Vad gäller tekniskt strul, särskilt när man man ska komma in någonstans eller se något… trist. Hoppas att det löser sig snabbare än snabbt.

Kommentera

