Kram till alla vänner!

Det är vänskapsdagen i dag. Därför vill jag sända en stor kram till alla er som läser min blogg, ni som uppmuntrar mig, ni som skrattat och gråtit tillsammans med mig genom åren här. Tack ❤

Facebook gör ibland rätt roliga videon och den som gjordes för vänskapsdagen har jag låtit publicera på min vägg där.

I går var jag hemma hos en väninna och blev bjuden på en jättegod sallad med bland annat salami, skinka, ost, rucola, tomat, mozzarella… Gott!

Valde bilden tagen i stämningsbelysning.
Valde bilden tagen i stämningsbelysning.

Så det där med vänner – dom finns! Har fått stor uppmuntran och stöd här på bloggen men också via Facebook.

Kanske lite märkligt att man låter sig tryckas ner, bli ledsen och orolig då anonyma nättroll attackerar på bloggen. De är hittills två, antalet omtänksamma personer med profiler som kan kännas igen är ju hundratals 🙂

Det har åter visat sig att det lönar sig att vara öppen. Då ser jag att jag inte står ensam med bekymren.

 

23 reaktioner på ”Kram till alla vänner!

    1. P.s. Det blev litet tryckfel i min text eftersom mobilens automatiska korrigeringar ibland blandar sej i vad jag kan tänkas mena…

    2. Stort tack för att DU är min vän ❤
      Allt stöd behövs för det känns extra tufft nu när allt fler elaka kommentarer kommer från en person.
      Kommentarerna är så elaka och nämner även andra vid namn än mig att de omöjligt kan publiceras, men vi är några som jobbar på att försöka ringa in den person som attackerar min blogg.
      Kram!

    1. Tack Ingrid, kramen värmer och att jag har vänner jag kan lita på, både hemma och i Sverige.
      För i dag kom en ännu elakare kommentar, med namngivna personer jag känner och med text som lät mig förstå att man skrattar åt mig bakom min rygg, och att vänner från min högstadietid talar illa om mig, att jag aldrig ler och inte är äkta positiv osv. osv.
      En sådan kommentar kan jag ju inte publicera utan att jag själv blir fälld för ärekränkning…
      Skrämmande att behöva ha med en så arg person att göra, hen mår inte bra 😦

  1. Tack för kramen! Findus (det är han som är min avatar) och jag skickar vänliga och glada kramar till dig och hoppas att de kommer fram fort. De verkar behövas som moteld 😔

    1. Kramarna behövs – det är alltid tungt att bli bespottad – då jag inte vet vem människan är, men hen skrev i dag att hen bor i Lovisa och känner mig 😦
      Så de som tippat att det är en lokal förmåga som vill åt mig, hade rätt.
      Tack till både Findus och dig 🙂

  2. Så mumsigt! Det där ska jag göra om ett tag … har tur att jag har alla de där ingredienserna hemma 😀
    Bamsekram till dig också och ha en fortsatt god dag. 🙂

    1. Tror det är samma person som gömmer sig bakom bägge avatarerna.
      Sättet att uttrycka sig, och den aggressiva stilen, är lika i flera inlägg.
      Mest skrämmande dock att personen medgett att hen bor i Lovisa och att hen känner mig… så du hade rätt då du gissade på ”en lokal förmåga”! Bravo!

      Kommentarerna finns sparade, också de där jag nämnts i negativa ordalag på en annan blogg.
      Usch. Tänk att det finns folk som kan hata så mycket…

    1. Jag har minsann fått veta att jag inte är värd nåt, att folk skrattar bakom min rygg…
      Men jag tror det är lögner av en människa som mår dåligt – för en person som mår bra behöver ju inte trycka ner andra.
      En stor tack-kram till dig!

  3. Vad gott det ser ut på din tallrik. Trollen ska man ignorera och absolut inte svara på deras mail, kommentarer eller vad det nu kan vara. De behöver näring i form av lååånga diskussioner. Är man tyst svälter dem till döds.
    Stor varm kram!

    1. Det här är också kloka ord 🙂
      Jo, trollets kommentar var mycket lång, men på min sakliga e-post har hen inte svarat – för sådant lämnar ju ännu tydligare cyber-spår än bara en IP-adress från en mobiltelefon…
      Vi låter trollen svälta.
      Kram i retur!

Kommentera

