Businesstrip väntar

Låter det inte flashigt? Nu är det inte något flyg i första klass till Västindien som väntar. Men Stockholm är inte illa heller. Jobb förenas med nöje på resan. I morgon bär det av och på tisdag är jag hemma igen. Så de kommentarer ni skriver imorgon kväll och på måndag godkänner jag först på tisdag.

Har börjat packa :-D
Har börjat packa 😀 Några vänner i Stockholm ska få ett par nummer av Nya Östis.
Ett Lovisa-vykort.
Ett Lovisa-vykort.

Många i postcrossingen vill ha vykort från landet eller staden där du bor. Köpte några till i dag.
Sex av åtta kort har slumpats till Ryssland, ett till Storbritannien, ett till Tjeckien. Fyra har nått fram, fyra är ännu på väg till Russian Federation.

Nu ska jag jobba lite. Har ett större översättningsjobb på gång och ett projekt som pågår sex månader framöver. Dels ska uppdrag för det göras redan nu, dels ska kommande sådana schemaläggas noggrant.

Och så en lite skojig grej 🙂
I en väns telefon, bland kontakterna, har jag helt oförklarligt plötsligt fått namnet Marko! Telefonnumret är mitt, allt annat stämmer förutom namnet. Vännen har inte knapprat in det men då hon får samtal av mig står det ”Marko ringer”.
Jag som alltid tänkt ”om jag kunde få vara man ens för en dag i mitt liv” blev plötsligt det 😀

14 reaktioner på ”Businesstrip väntar

  1. Det är nog inte så många som gör business trips till Västindien skulle jag tro;-) Å att kombinera nytta med nöje, speciellt om resan är betald är då aldrig fel.

  2. De där telefonerna har ett eget register verkar det som, ha ha!
    Kul med korttripp – det blir som ett miljöombyte i all hast. 🙂
    Har du fått kort från flera länder?
    Och så blev jag nyfiken på när du skriver om översättning – till och från språk? Kan du många språk? Ha en trevlig resa. 🙂

    1. Ja, plötsligt hette jag inte längre Marko där, efter ett dygn var jag mig själv igen i telefonboken 🙂
      Jag har fått kort från Georgia i USA, borde ha tre på väg till mig eftersom jag har fyra som registrerats som sända/som kommit fram. Antalet sända/erhållna går liksom hand i hand.
      Jag översätter främst från finska till svenska (som är mitt modersmål). Ibland från svenska till finska, men vill gärna ha texterna kollade då.
      Önskar dig en skön söndag!

  3. Hoppas du har det riktigt bra i Stockholm nu. Tekniken är fantastiskt. Tanken att kunna vara man för en dag lät lockande. Hade varit kul att testa. Ta hand om dig!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

