Skyltsöndag, den 5 februari 2017

Den här skylten finns utanför en hiss i ett höghus i Täby.
Jag har sett den otaliga gånger, men aldrig tittat noggrant på den.
Nu förstår jag varningen – så där skulle jag verkligen inte vilja bli klämd.

Kommentarer ni skriver efter klockan 14 i dag och under morgondagen godkänner jag på tisdag.
Ha en bra söndag och en fin start på veckan i morgon!

Här hos BP hittar du en lista på många andra som är med i Skyltsöndag!

skyltsondag_klamrisk

10 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 5 februari 2017

  1. Hahaha! En sådan skylt sitter också vid vår hiss. Har själv fotat skylten, men inte lagt upp. Tycker dekalen är lite gullig, speciellt den högra delen. Killen ser ju ut som en disktrasa där han hänger inklämd mellan väggen och soptunnan.

    Stort tack för skylten och länken:-)

    Ha det så bra nu i Sverigeland! Ta med dig vinterkläder, det snöar just nu…

  2. Varningstexter måste finnas men inte alltid de hjälper, de som fraktar olika saker med vagnar måste vara observanta. Klämrisken blir alltid störst när något transporteras.
    Sen finns det givetvis flera olika hissar och hissdörrar.
    De dubbla dörrarna är de bästa.
    Jag är inte med i den ‘skyltsöndagen’ själv, beundrar er som tar er tid att leta och hitta så många intressanta skyltar, men jag läser gärna inläggen hos er bloggare.

    Må väl/ Eva

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

