Tiden rusar – snart är det vår!

Jag kom hem från Sverige vid 12.30-tiden i dag.
Satt sedan och jobbade fem timmar. Att packa upp och tvätta måste vänta.
Hade texter som behövde skrivas ut.

Sedan gick jag till vårt lilla köpcenter Galleria för att träffa finansminister Petteri Orpo.
Tycker han verkade vara en trevlig prick, och ganska stilig också.
Men då jag delar med mig av sådana åsikter på Facebook får jag också vara beredd på att alla inte inser att jag skriver nåt med glimten i ögat… 🙂

Finansminister Petteri Orpo besökte köpcenter Galleria.
Finansminister Petteri Orpo (stående) besökte köpcenter Galleria.

Här kan du som ännu inte bekantat dig med Nya Östis sajt göra det.
Vi tänker inte börja ge allt material gratis på nätet. Här lägger vi endast ut lockbeten till några få artiklar och hoppas att allt fler vill prenumerera på tidningen eller köpa lösnummer av den.
Framtiden är lokal och en ultralokal papperstidning överlever just därför.

Känner att tiden rusar just nu. Jobbmässigt är jag bokad varje vaken minut över en vecka framöver. Men det är kul! Och till alla er som läser min blogg och kommenterar här säger jag tack ❤ … jag gör svarsvisiter hos er så ofta jag hinner.

21 reaktioner på ”Tiden rusar – snart är det vår!

  1. Godmorgon min vän.. Efter min lilla paus så har jag massor att ta igen ser jag men är glad för att du låter så härligt positiv 🙂 och kul att du tyckte (han) var stilig roligt att du skriver som du vill…
    Önskar dig en härligt fortsatt upptagen vecka…

      1. Samma här.. När det är lugnt hinner jag svara varje dag och ibland kan det gå tre fyra dagar för man har fullt upp med annat.. Kram..

  2. Du verkar verkligen ha fullt upp! Bra, men glöm inte att vila också ger styrka, så brukar mannen säja till mej och faktiskt stämmer det, fast jag kanske inte alltid lyder just då!!!
    Ha det bra!

    1. Ja, jag börjar inse det nu att vila är viktigt. Jag sover rätt bra om nätterna och brukar satsa på minst nio timmars sömn nu då jag själv kan reglera min tidtabell.
      Ha det bra du med!

  3. Kul att du fått flyt i verksamheten!
    Jag är så nyfiken på vad det är för översättning du pysslar.Kanske får vi veta.

    1. Det är inga statshemligheter :-), men som underleverantör kanske det är bäst att berätta först sedan då publikationen har kommit ut.
      Oftast har översättningarna med marknadsföring att göra.

    1. Tack! Det är lite svårt att tacka nej till uppdrag – märker nu att jag måste vara noga med att planera in någon ledig dag också.
      Att jobba 10 timmar tio dagar i sträck är inte bra på sikt… 🙂

  4. Det är det bästa att läsa om att du har mycket att göra. Det unnar jag alla att man ska ha. Annars är ju tristess speciellt att betalningen uteblir.
    Dessutom intressanta saker får du vara med. Bästa yrket du ha. Journalist och författare. Båda är drömyrke. 🙂
    Kram!

    1. Bara jag ännu lär mig att inte ta till mig för många jobb, jag är lite tidsoptimist och får sedan sitta och skriva i tio timmar – inte SÅ bra, men annars kul!
      Tack för att du gläds med mig ❤ Kram!

      1. Jag vet hur tuff är för ett företagare. Man får ju ingen lön när man är sjuk, ingen lön heller när man är på semester, samtidigt ska ändå alla kostnader betala. Nu har du tur att du inte behöver en lokal för hyran ska ju betalas där även om du är inte där. Inte får man rabatt på hyran samt vi blir ständigt tillfrågade Om rabatter hit och dit. Nu kanske du är inte drabbad av det.
        Jag skulle föreslå att innan man blir anställd ska känna hur det är att vara egen företagare så uppskattar de sen allt de får genom en anställning.
        Så klart att jag är glad att du har bra med jobb. 😀
        Kram!

      2. Ja, som anställd har man en massa förmåner och mycket är lättare.
        Men friheten som egen företagare känns viktig för mig och jag tror att du tänker lika.
        Ingen annan som bestämmer vad man ska göra.
        Allt har sitt pris 🙂
        Kram!

      3. Jag passar inte som anställd. Kan inte hålla tyst. Och jag säger det jag ser är fel.
        Nåväl naturligtvis får alla göra som de vill.
        Men jag är innerligt trött på all gnäll på att folk tycker att de tjänar dåligt.
        Jag skulle vara själaglad om jag skulle få så mycket som de redan får.
        MEN jag är nöjd med det jag har. Och redan tidigt har jag lärt mig att inte överkonsumera det jag har.
        Jag skulle kunna utveckla mer men jag gör inte det.
        Kram!

      4. Jag är också nöjd med de uppdrag jag har. Lite svårt är det i början att säga ”nej tack”, att kunna disponera tiden rätt, ta rätt betalt osv.
        Men man lär sig.
        Kramar!

  5. Han är ju skitsnygg! Och inte är han lammkött heller;-) Kul att han beöker Lovisa och lika roligt att du är uppbokad. Då går det bra för ditt företag. Stort GRATTIS.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

