Veckans ord – VATTEN

Såsom jag skrivit tidigare, jag har haft väldigt mycket jobb, och det verkar hålla på en dryg vecka till. Sedan måste jag ta det lugnare, skriva in en eller två helt lediga dagar i kalendern.

I dag var jag på båtmässan i Helsingfors med Nya Östis chefredaktör. Den mässan är ett säkert vårtecken och jag skrev ett lockbete till nästa veckas artikel här.

Men nu ska det handla om Veckans ord i utmaningen hos Gemsofmylife. Ordet är VATTEN och det var vad jag drack på presscentret på båtmässan 🙂

Ingen konstnärligt genomtänkt bild, men precis det som utmaningen bad om - vatten :-)
Ingen konstnärligt genomtänkt bild, men precis det som utmaningen bad om – vatten 🙂

38 reaktioner på ”Veckans ord – VATTEN

      1. Det ser ut så, det ska vara plusgrader på måndag. Vårat hårda vatten är så hårt att det går att köra bil på det numera, och fiskarna får ont i huvudet, om de försöker hoppa.
        Svante

      2. Vi kan också köra bil på vårt vatten, åtminstone på en del platser – kanske man ska undvika att köra bandvagn eller stor traktor och sånt.
        Och de hoppande fiskarna, ja, dom får ont i huvet nu 🙂

      3. Vissa ställen kan man göra det här också, tror jag… men själv skulle jag inte ta risken, jag går på is bara om jag är TUSEN procent säker på att den håller 😉

      4. Det påminner mig, om en gammal historia.
        På högmässan sa Prästen, att har man bara rätta tron, kan man gå på nattgammal is. En av kvinnorna, som var med på den högmässan, kom fram till en sjö med nattgammal is några dagar senare, och knallade ut på den, medan hon sa jag tror, jag tror, jag tror, och när isen brast sa hon, var det inte det jag trodde.
        Svante

  1. Båtar hör ju också ihop med vatten – så där har du dubbelt upp om man säger så:-)

    Båtmässan är absolut ett vårtecken. Vi får vänta till mars med vårt vårtecken;-)

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

