Alla hjärtans dag!

Varma hälsningar till alla mina vänner som råkar titta in här på Alla Hjärtans Dag! Jag glömde skicka kort – men hoppas att dessa färgglada äpplen gör er glada.
Hur man har lyckats få texttrycket på äpplena är för mig en gåta. Något slags schablonsystem är det förstås. Men kanske det finns fiffiga personer bland mina bloggläsare som kan ge svaret på gåtan 🙂

valentineapplen

30 reaktioner på ”Alla hjärtans dag!

  1. Jättefina äpplen och hur dom gjort ingen aning har aldrig sett det förut men fint är det..
    Ha en fin Valentine min vän massor av kramar skickar jag över till dig..

  2. Vår lokala ICA sålde sådana äpplen till Alla Hjärtans Dag ifjol, men inte i år. Har ingen aning hur ”trycket” kommer till. Hittar inget på Google heller. Men en himla rolig idé! Önskar dig en fin Alla Hjärtans Kväll!

  3. Hoppas du också fick en bra vändag! Jag norpade ert uttryck om vändag och skickade flera sms hälsningar i morses, det var uppskattat 😀 Tänk vad mycket jag lärt mig genom att läsa hos er på andra sidan pölen. Underbart!

    1. Vad roligt att du knyckte ”vändagen” av oss finnar och finlandssvenskar 🙂
      På finska heter det Ystävänpäivä (ystävä = vän, päivä = dag), så vi har liksom lite en direktöversättning där.
      På tidningarna jag jobbat uppmanar språkgranskarna oss ändå använda Alla hjärtans dag.

  4. Såg att du hade fått svar men klistrar ändå in det jag hittade på Odla.nu. Har aldrig sett sådana äpplen men det verkar skoj att pröva med någon text i augusti, september. Själv uppmärksammar jag inte den dagen alls.

    ”Gör så här: När de sena äpplena börjar mogna och få färg, gör en schablon med den texten eller bilden du vill ha genom att klippa ut texten/bilden och klistra sedan schablonen på äpplets solsida. När solen lyser på äpplet, blir texten och bilderna genom schablonen belysta men inte det som finns under lappen. På så sätt framträder texten så småningom och du kan plocka äpplet och spara det.”

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

