Nu hägrar lite ledighet

Jag satte som mål att vara klar med alla texter till Nya Östis, och några andra jobb också, under den här dagen. Då kan jag vara helt ledig i morgon.
Och jag klarade att nå mitt mål!

Jag har förstås en hel del att göra, bland annat i hushållet. Men jobb som har med mitt företag att göra ska jag försöka hålla mig borta från i morgon 🙂

En rubrik som också blivit ett motto för mig själv.
En rubrik som också blivit ett motto för mig själv.

Mina läsare frågar ibland vilka uppdrag jag har. Alla kan jag inte berätta om, eller ja, det kan jag – men helst då de är utförda och jag kan se resultatet av dem i någon tidning eller publikation. Då är det ju inte längre någon ”hemlis” när mitt namn står svart på vitt.
I dag hade jag tre texter med i en Hus och Hem-bilaga.

Februarimarknad i Lovisa.
Februarimarknad i Lovisa.

Vädret gynnade verkligen marknaden i dag. Plus sex grader och sol från en nästan klarblå himmel.

 

25 reaktioner på ”Nu hägrar lite ledighet

  1. Klart du kan (och troligen får) inte avslöja artiklar som inte har gått i tryck/publicerats på webben än.
    Vi hade precis samma väder som du. Det var helt underbart idag – rätt dag också för den delen.

    Å den här gången kan jag med ett stort leende på läpparna konstatera att det faktiskt finns människor i Lovisa:-)

    1. Tack Corleonia! Just nu njuter jag av att svara på bloggkommentarer och ska ännu i kväll ägna en längre stund att läsa vänners bloggar.
      Vi har en större marknad 4-5 gånger per år i Lovisa, torgdagar betydligt oftare.

      1. Ett par, tre gånger i veckan har vi dem – kanske oftare på sommaren – jag har inte tänkt på det – men väldigt fint att kunna köpa en del lokalt producerat där.

  2. Min kära vän!
    Det är så roligt att du lever din dröm! TÄNK att du vågade och kastade dig ut!
    Bra att du tänker på att vara ledig och inte alltid vara i ditt jobb! SÅ jag hoppas att dagen blir bra och att du hittar på något kul!
    stor stor kram

    1. Tack MIN kära vän!
      Jag läste i dag en tänkvärd text i Kyrkpressen (finlandssvensk tidning, kommer en gång i veckan).
      Den handlade om att våga säga nej, att lyssna inåt – att tänka på att göra det man vill, som får en att må bra.
      Och det var det jag vågade… säga upp mig från fast anställning. Det var verkligen ett hopp ut i det okända, men jag kände att det var dags.
      Man känner oro, man famlar ibland i mörker.
      Men jag försöker alltid känna tillit – saker och ting ordnar sig. Vi har L och GG med oss.
      Varm kram ❤

    1. Fyra – fem gånger per år bara.
      Men torgdagar mycket oftare.
      Ja, solen har visat sig – blir mulet snart igen åtminstone hos oss. Men man hann ju blir rejält glad för den ”vår som visade sig” 🙂

  3. Vad härligt att du kan unna dig lite ledighet efter väl förrättat värv! Våga förverkliga dina drömmar behöver man kanske påminnas om då och då. Du gjorde det och i liten skala, apropå artikeln, så kommer jag på att jag skulle vilja ha tapet i taket i sovrummet. Hade det för en evighet sedan, änglar var det, och det var underbart att lägga sig och se dem där uppe. Tack för inspirationen, Carita!

Kommentera

