Skojiga nya utmaningar

I dag har jag två intervjuer i Borgå. Gör dem som underleverantör för en bekant som har ett skrivprojekt på gång, men som inte hinner göra allt inom ramarna för det själv.

Fick nyss också ett jobb till – det gäller att översätta från svenska till finska, vilket jag inte känner mig 100 procent säker på. Men då jag hade sett texten tackade jag ja, och uppdragsgivaren lovade kolla att jag inte gör mig skyldig till några större språkgrodor 🙂

Med andra ord – jag är tacksam för att det hela tiden finns små uppdrag för mig på olika håll. Osäkerheten kring frilansjobbet får jag ju leva med, men jag försöker känna tillit och tänka ”allt ordnar sig”. Om Gud vill, som Gud vill.

bond_scaramanga

Fick mitt fjärde postcrossingkort i dag. Det var det första med anknytning till Bondfilmer, vilket jag haft som extra önskemål. Annars duger vilka kort som helst, till exempel med landskapsmotiv eller motiv från staden där avsändaren bor.

Det här kortet kom från Tyskland. Det är Scaramanga, Christopher Lee, från filmen Mannen med den gyllene pistolen, The man with the golden gun.

8 reaktioner på ”Skojiga nya utmaningar

  1. Tycker det är fantastiskt att du kammar hem så många jobb! Du måste vara väldigt duktig, ha bra referenser och ett gott rykte. Det är bara att gratulera!

    1. Tack! Nu blir jag nästan generad 🙂 Du vet, vi från Finland är anspråkslösa… 😉
      Men tack, det har gått bra hittills. Jobbar minst lika mycket som innan men förtjänar inte precis såsom förr, men jag får så mycket stålar att allt går runt och det är huvudsaken. Plus att jag känner att jag mår bra.

Kommentera

