Veckans ord – LIKA

Det här är nog en av de roligaste fotoutmaningarna jag tagit del av.
Lagom lätt, lagom svårt – och så otroligt roligt att se hur alla andra deltagare tolkar ett givet ord. Gå in på den här sidan så hittar du andra som bloggar kring samma tema!

Ett ord i veckan är också lagom. Tiden går ju så fort ändå. Jag har allt möjligt spännande på gång. Ändå försöker jag hålla mig själv tillbaka lite – inte nedtryckt av Jantelagen, men mer för att jag ska hinna njuta av nuet. Jag vill inte stressa.

Vanligtvis försöker jag hålla mig till en enda bild, men den här gången får det bli två 🙂

Den här hade ju kunnat gå i serien med Fina fönster. Om jag inte minns helt fel kanske jag har tagit en bild av fönstren i trappuppgången till just den serien.
Den här hade ju kunnat gå i serien med Fina fönster. Om jag inte minns helt fel kanske jag har tagit en bild av fönstren i trappuppgången till just den serien.

Fönstren längst framme är innerfönster, de där bakom är fönster i en trappuppgång. Här finns mycket som är LIKA 🙂

På Alla hjärtans dag fick jag två kort med samma motiv <3
På Alla hjärtans dag fick jag två kort med samma motiv ❤

32 reaktioner på ”Veckans ord – LIKA

  1. Håller helt med dig! Den fotoutmaningen är en av det roligaste i blogglandia – LIKA rolig som Skyltsöndag. Din första bild var ju perfekt – snyggt fotograferad var den också, bilden alltså:-)

    Bild nummer 2 går under ”lika” som i samma samt under lika som i ”like”. Japp lika finns till och med i SAOL, tror det eller ej. Det lärde jag mig idag.

    1. Tack! Ibland får man till det, motiven kommer liksom till en 🙂
      Och att man lär sig mycket via orden är ju också kul – som det där med att man kan uttala orden på olika sätt och tolka därefter!

  2. Håller med dig – ett temaord i veckan känns alldeles lagom och visst är det kul att kolla in andras tolkningar 🙂
    Jag gillar också fönster … och jag gillar din tolkning!

  3. Vilka fina fönster! Och jättesöta kort. Roligt att få Valentin-kort 🙂 Jag blev jätteförvånad när det låg ett kuvert i brevlådan. Min snälla man hade postat ett fint kort till mig eftersom han var i Tyskland.

  4. Carita du visar som vanligt helt underbar tolkning på bilderna och att få två LIKA kort på alla hjärtans dag är inte illa jag fick inte ngt 😉 fönstren är fantastiska och bilden är verkligen magisk.
    Tack för att du är med och Tack för att du skrev så snällt om utmaningen
    KRAM

Kommentera

