Hittade några anteckningar…

… från en resa jag var på nyligen. Där uppträdde en komiker och jag skrev ner tre av hans många lustigheter i mitt anteckningsblock.

Jag är inte så bra på att berätta vitsar själv. Ofta minns jag slutknorren och kanske början, men inte allt det där mittemellan 😀

moomincard
Ett vykort jag skickade inom postcrossingen. Tycker det passar bra in här bland komikerns lustigheter.

Så därför blir även de här som jag lånade av komikern lite haltande.

Han skojade något kring Nobelprisen och tyckte att Drottning Silvia borde ha fått priset i fysik för att hon är i så bra fysik.

Och priset i kemi borde ha gått till Keith Richards för att han är fylld av kemikalier.

Komikern hade också besökt Slussen i Stockholm och tyckte att svenskar är väldigt språkbegåvade. Över nittio procent av alla han mötte där kunde finska 😀

16 reaktioner på ”Hittade några anteckningar…

  1. 😄Ja Det var kul! Kommer att tänka på en surrealistisk upplevelse i Virrat som då var vänort till kommunen jag jobbade i I en rökbastu försökte en rätt så berusad norrman att dra vitsar för kommunchefen i Virrat som byggde på att man skojar om finländare. Dessutom på engelska

  2. Som min engelska man brukar säga – ”humour doesn’t travel. Å Han har rätt vad gäller det första två du antecknade. Det tredje skämtet är dock ganska kul, även om komikern måste har förväxlat Slussen med Södertälje. Eller så syftade han på alla turister som kommer från Finland med båt och passerar Slussen på vägen till innerstan.

  3. Det var roligt tycker jag kul att du skrev ner det…
    Önskar dig en fin helg nu själv blir det hemmahelg nummer 2 här känner mig ännu sjukare nu botten är det.. kram på dig …

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

