VM i Lahtis 1989

Jag har inte blivit helt förvirrad. Jag vet att VM på skidor i Lahtis pågår nu, men jag har bara röjt bland gamla bilder och då hittade jag den här 😀

Reporter Carita från tidningen Östra Nyland på plats i Lahtis 1989.
Reporter Carita från tidningen Östra Nyland på plats i Lahtis 1989.

Sedan dess har ytterligare ett VM arrangerats där, 2001, och nu är det då åter dags 2017. Och ja, Lahtis hade VM också 1978.
Vad har förändrats sedan 1989? Kanske läktarna? Och kanske hoppbackarna renoverats – det kan man hoppas i alla fall?
Hur som helst så har åtminstone reportern blivit 28 år äldre 😀

I dag blev reporterns hår att se ut så här hos frissan. Nu har jag åter den färg jag vill ha.
I dag blev reporterns hår att se ut så här hos frissan. Nu har jag åter den färg jag vill ha.

Jag vill minnas att jag såg Thomas Wassberg då jag fick mitt presskort. Men han skidade inte 1989? Enligt ett klipp på Youtube har jag kommit fram till att han var något som kallades sekundant där.

20 reaktioner på ”VM i Lahtis 1989

    1. Tack – kul att få frisyr fixad ibland.

      Nä, jag var bara på VM 1989.
      Lahtis ligger nära Lovisa, med bil tar det ungefär en timme att köra dit, men jag äger ingen bil nu så det blir nog inte av.
      Bekvämare att titta på tävlingarna via TV 🙂

  1. Härligt kort på dig från 1989! Lika roligt att lyssna på Thomas Wassberg, som faktiskt lärde sig ”prata” även han. Å vilket underbart hår du har! Det blir inte lätt att underhålla det i samma ”form”. Hur snyggt som helst. Avis är jag;-)

  2. Vilket härligt kort och trevliga minnen från förr 🙂 Så fint hår du har … och snygg färg!
    Önskar dig en fin lördag!

    1. Tack snälla du! Nu börjar jag komma tillbaka till den färg jag önskade efter att jag på grund av missförstånd färgats helt mörk. Vill inte vara helt blond, vit eller ljushårig – mer åt det rödblonda, ljusbruna hållet 🙂

  3. Det här jag berättar nu är egentligen otroligt.Åren runt 1990 besökte jag regelbundet det lokala biblioteket för att läsa dagstidningar.Bland tidningarna där fanns Östra Nyland.Jag har ingen anknytning till Finland så vitt jag vet men det var en av mina favorittidningar.Måttligt idtottsintresserad kommer jag dock inte ihåg ifall jag läste något om Lahtis men sannolikheten att jag för ett drygt kvartssekel sedan läste något annat skrivet av dig är med det jag nu vet väldigt stor.Vi ”träffades” redan förra seklet:)

    1. Märkligt, roligt och mycket intressant!
      Sedan dess gick ju Östra Nyland dessvärre i graven i och med en sammanslagning i januari 2015.
      Men nu finns Nya Östis, som är rätt lik gamla ÖN – jag skulle egentligen kunna posta ett ex av NÖ till dig 🙂

  4. Det var sannerligen en tidning med en lång historia får jag veta efter att läst lite på.wiki.Det är synd att jag inte har något exemplar kvar av tidningen från den tiden,nu hade det ju varit ännu trevligare att läsa den.
    Ja det vore kul,jag återkommer!

    1. Jag har massor av urklipp från 1987 till dags dato. Börjar fundera vad jag ska göra med mitt arkiv… lite synd att bara slänga, SÅ mycket plats tar det inte, men…
      Ja, vi återkommer!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

