Bästa vädret för vinterjippo!

En del av företagarna på Alexandersgatan ordnade ett fastlagsjippo i dag. Ponnyritt för familjens minsta, ett lotteri för alla som fyllde i kuponger i affärerna, extraerbjudanden, plättar och grillkorv till salu, laxsoppa likaså.

Jippot gynnades av vädret. Några minusgrader, tack och lov varken snöstorm eller regn :-)
Jippot gynnades av vädret. Några minusgrader, tack och lov varken snöstorm eller regn 🙂 Det lär ha varit trängsel har vid tiotiden, jag kom efter klockan 12.

Till Lovisabloggen skrev jag inför jippot ett inlägg här.
En av affärerna har jag också noterat, eftersom många lokala hantverkare lyfts fram och samsas där. Den bloggtexten är i huvudsak på finska, eftersom hon som svarade på frågorna och därmed bidrog till inlägget (vilket är idén med Bloglovisa) är finskspråkig.
Men det finns förstås också en resumé på svenska.

Vem som helst fick ställa upp ett bord och sälja egna grejer där. Gatan var avstängd för trafik några timmar.
Vem som helst fick ställa upp ett bord och sälja egna grejer där. Gatan var avstängd för trafik några timmar.
Bilden är tagen inifrån affären Nala Deli.
Bilden är tagen inifrån affären Nala Deli.
Satsade själv på ett doftljus från serien Torplyktan, med doft Dagsmeja.
Satsade själv på ett doftljus från serien Torplyktan, med doft Dagsmeja.

15 reaktioner på ”Bästa vädret för vinterjippo!

  1. YESSSSSS! Det jippot lockade ju MÅNGA Lovisabor ser jag. Jättekul att vädret var på utställarnas sida!
    Med tanke på att Lovisa är en så liten ort så ordnas det otroligt många events där. Suveränt! Här i Täby ordnas det nästan aldrig nå’t vettigt, vilket är synd. Å då har Täby ändå 70 000 invånare…

      1. Nej, det var inte ordet ”satsade” som jag la märke till. Det är det som vi alla vet som följer dig. Du kan inte gå förbi ett fint doftljus. Det är därför jag skrattade och tänkte ”naturligtvis!” 😀

      2. Hahaa 🙂 Nå, nog har jag väl gott förbi en hel massa doftljus, om de doftar för starkt, eller t.ex. vanilj, som är en doft jag av någon anledning inte tål.
        Men ofta hittar jag ljus med milda, stämningsskapande dofter.

    1. Jag doftade på flera och den här kändes mest lugn och påminner mig om våren som kommer 🙂
      Ja, det händer allt möjligt i Lovisa – alla, företagare speciellt, måste vara aktiva för att överleva.

Kommentera

