Skyltsöndag, 26-02-2017

Den här mattan borde jag egentligen ha köpt då jag var i Täby Centrum :-)
Den här mattan borde jag egentligen ha köpt då jag var i Täby Centrum 🙂

Ja, visst kan man säga WOW åt mycket.
Det är sista söndagen i februari månad, våren är i antågande.
Jag säger WOW åt Skyltsöndags-utmaningen som engagerar många och som förvaltas av BP. Inne hos henne hittar du listan med andra skyltare!

Jag säger också WOW åt mig själv för att jag vågat göra förändringar i mitt liv. Skilsmässan blev förstås ett startskott som gjorde mig tvungen att tänka om i mångt och mycket. Sedan rullade det bara på. Inte har det varit lätt alla gånger, men jag har vissa motton, ledord och visdomsord jag brukar tänka på. Och så gäller det att känna tillit på att livet bär, i alla lägen, på något sätt.

Inget är som förr eller blir som förr, men det kan bli bra och till och med bättre ändå!

18 reaktioner på ”Skyltsöndag, 26-02-2017

      1. Det är väl livet handlar om. Kämpa eller gå under. Det är vi skälva som väljer att göra det bästa av den rådande situationen. Och det gör du. 😍

      2. Du är nog också en kämpe 🙂
        Man kan inte vara glad alla dagar, nog kommer det fortfarande dagar då jag undrar vad som är meningen med allt, känner mig nere osv.
        Men sedan svänger det igen, och jag mycket att vara tacksam över.
        Kram Antonia!

      3. Alla vi har tvivel. Och inget svar kan man få. Inte ens i tvåsamhet. Nedstämdhet kommer och går. Men jag aktar mig för att gräva för djupt för då kan jag bli galen och ifrågasätta allting. Inte heller bra.

      4. Nä, inte ska vi oroa oss och grubbla för mycket. Bättre att lära sig känna tillit. Att låta saker och ting ske.
        Inte försöka styra sånt vi inte kan styra.
        Kram till dig!

  1. WOW – för skyltfönstrets matta och WOW för att vi nu snart går in i vårmånaden mars och förstås WOW åt dig som vågat och vunnit!

  2. Vilken bra skylt! Wow! 😀 Både du och jag har ändrat mycket sedan vi blev själva. Du skilsmässa och jag dödsfall. Man tvingas tänka om, och som du skriver, ibland kan livet bli till det bättre. Man utvecklas i saker man knappt drömde om.
    Skyltsöndagskram ❤

    1. Ja, det stämmer. Och allt det här kan veta, få facit på hand om, först efter en tid. Minst ett år behöver gå, men i mitt fall krävdes mer.
      Och så utvecklas man ju hela tiden.
      Skyltsöndagskram till dig också ❤

  3. Såg den hallmattan hos Lagerhaus och tänkte WOW, den ska jag fota. Nu är det för sent, då du var snabbare;-) Den hänger där fortfarande och den mattan kan man ju inte missa, eller hur! Läckert!

    Stort tack för den härliga skylten, dina fina ord och länken:-)

  4. Den mattan hade jag köpt.
    Annars håller jag helt med det. 3 år sedan att min man dog. Det sista året har jag tänkt om, gjort saker som jag inte trodde var möjligt och bestämt mig för att njuta av allt som är positivt och av allt livet erbjuder mig. Kram!

    1. Intressant att vi har en ”liknande bakgrund” – en stor förlust i livet för tre år sedan.
      Döden är ju definitiv, en skilsmässa något annat, men förlust och sorg resulterade bägge i.
      Och just det där att man blir tvungen att tänka om. Någon dag har man kommit så långt att det svåra förvandlats till styrka.
      Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

