Marsbilden

Mars månads bild i kalendern med målningar av Minna L Immonen.
Mars månads bild i kalendern med målningar av Minna L Immonen.

Det har blivit lite av tradition att jag visar de fina bilder som konstnären Minna L Immonen målat. Kalendern har jag fått som gåva av min syster ❤

Annars har jag råkat snubbla över en del tacksamhetsinlägg hos andra bloggare i dag. Och tacksamhet är vad jag vill känna den dag då jag åter känner mig kry.

Just nu är jag förkyld och trött och allmänt håglös. Samtidigt vet jag att det är ett tillstånd jag också måste tillåta mig att befinna mig i. Jag kan vara tacksam för att jag just nu inte har en massa jobb med hårda deadlines som trycker på, utan precis lagom med ungefär ett eller högst två uppdrag per dag.  Och jag kan vila mellan dem.

Tids nog sprudlar jag av energi igen, hoppas jag. Allt har sin tid.

19 reaktioner på ”Marsbilden

  1. Underbar bild, som alltid 💕 Jag älskar dessa akvareller du visar från hennes kalender!
    Här är det också sjukt, må vi krya på oss raskt igen ☺

  2. Man behöver inte vara förkyld för att bli trött, och hängig. Vädret hjälper till på alla sätt det kan. Det är första dagen i vårmånaden Mars, och den visar upp sig som höstmånad.
    Svante

  3. Vilken söt tavla på din kalender:-)
    Förkylningar tar sin tid. Min mamma brukade säga sju ddagar upp och sju dagar ner – på ett ungefär alltså. Hoppas det går fortare hos dig.
    Grattis till guldet på 15 km klassiskt idag:-)

  4. Söta bilder av denna konstnär,ingen jag känner till måst jag säga,men tur lär man sej helatiden något nytt. Synd med flunssan,må bättre snart!

    1. Flunsan suger verkligen krafter 😦 Men man kan inte annat än vila och hoppas att den ger med sig snart.
      Jag tror Minna L Immonen också gör vykort och klistermärken, kolla i bokhandeln!

  5. Må bättre och krya på dig! jag är också förkyld just nu och försöker tänka: vad skönt med bara en vanlig förkylning och inte ngt mycket värre sjukdom! fungerar faktiskt!

      1. När jag hade influensa frågade doktorn varför jag var där. ???? !!!!
        Hja varför? Inte gör att jag var frisk.
        För ett år sen var jag hos läkare för recept, jag råkade bli sjuk under natten med feber. Vilket jag berättade till henne. Då fick jag en tillrättavisande att jag borde ha stannat hemma och inte smitta andra. Vad ska man säga. 🤔😮

      2. Läkare borde väl vara mer empatiska än de du träffade! 😦
        Klart man inte ska smitta ner folk, men ibland gör man det utan att man vet att man bär på smittan, för att själva sjukdomen inte brutit ut.
        Tråkigt med efterkloka läkare som ger bannor åt en redan svag person.
        Kramar till dig!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

