Vacker vägg, del 71

Eller också tycker man väggen är förskräcklig 😀
Den bjuder ju också på ordlekar. Väggen finns på Silja Serenade och ordet Sale har förstås med erbjudanden i affären ombord att göra. Men Sale har samma uttal som Sail, alltså en super-seglats. Som många kanske super på? 🙂

Är seglatsen super? Eller är det många som super? Är det Sale eller Sail som är i fokus?
Är seglatsen super? Eller är det många som super? Är det Sale eller Sail som är i fokus?

Själv är jag jättekrasslig just nu 😦
Hann vara fyra månader någorlunda frisk innan flunsan åter tog mig i sitt grepp. Host och snörvel och lakan som inte hålls på plats i sängen och förvirrade drömmar de stunder sömnen kommer.

Det positiva är att jag har lite lugnare på jobbfronten nu och att det mesta kan skötas hemifrån i en takt jag själv bestämmer.

Den dag jag blir frisk igen, om jag blir det – ska jag inte glömma att uttrycka min tacksamhet. Det är allt för lätt att ta det för givet att man ska vakna pigg och kry varje morgon.

16 reaktioner på ”Vacker vägg, del 71

  1. Alltså den kopplingen till ”Sail” hade jag aldrig gjort eller kommit på. Kul med skyltar som kan tolkas på olika sätt och eggar fantasin.

    Krya på dig! Tycker synd om dig. Kram.

    1. Tack för kryahälsningen!
      Jag känner mig sämre i dag än i går och tror inte jag klarar av att åka på Tors sista match i grundserien i morgon, tio timmar i buss… 😦

  2. Vila och ta det lugnt – det är just det som jag är dålig på när förkylningen knäar mig. # # # Det fanns en ”rolighetsminister” på 1950-talet i mina hemtrakter som vägrade köpa en bil med registerbokstäverna VC (trots enkelt V) och när han såg bilmärket ”Hillman Super”, då tackade han sina förfäder för att han inte hette så… Undrar hur de som planerade och målade upp väggen tänkte…

    1. Ja, man kan undra 😀
      Men mest tänkte dom väl på att SÄLJA, kanske någon tänkte på SAIL – men ordet SUPERs flera betydelser reflekterade knappast någon över 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

