Visdomsord

Jag delar gärna med mig av sådana om jag hittar dem på annat sätt än genom att googla 🙂

visdomsord

Den här fina broderade skylten finns på Almska Gården där en utställning om Tervik säteri öppnas för allmänheten i morgon. Skrev kort om den på Nya Östis webbsida, kommer att skriva mer om den på Bloglovisa nästa vecka.

Någonstans hörde/läste jag också de här visdomsorden (jag undrar om det var i samband med en diskussion kring förintelsen i Skavlan? – minns tyvärr inte).

Du ska icke vara en förövare,
inte ett offer, 
inte en åskådare.

Det här är ord som passar in i många livssituationer.

 

10 reaktioner på ”Visdomsord

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

