Ingen ork…

… tycker att jag känner mig sämre för var dag som går.
Snor och hosta gör nätterna märkliga. Tog tempen för säkerhets skull. Den visade 37,3. Ingen värre feber alltså.

Har bara orkat skriva ut en intervju i dag.
Känns tråkigt att kanske missa Tors sista match i grundserien. Den är i Seinäjoki i morgon. Att sitta i en buss i tio timmar är ju inte ansträngande i sig, men jag borde stiga upp före åtta på morgonen och vet inte om jag orkar det ifall jag åter hostar ett par timmar kring tre-fyra tiden på natten… 😦

Här är de senaste korten jag fått via postcrossingen. Kortet med det lutande tornet i Pisa trodde jag kom från Italien, men det hade postats i Tyskland 🙂

Från Bulgarien, Tyskland och Tjeckien kommer de här korten.
Från Bulgarien, Tyskland och Tjeckien kommer de här korten.

25 reaktioner på ”Ingen ork…

  1. 37,3 känns som feber när man annars ligger på 36,3. Jag vet… Att en ynka grad kan ta musten ur en på det sättet, men så är det.
    Vad gäller din nattliga hosta så är det bara åka till doktorn och ber honom skriva ut den där hostmedicinen som klassas som doping;-)
    Krya på dig!

    1. Ja tack, jag ska ju inte skida i Lahtis så jag kan dopa mig hur mycket jag vill 🙂
      Har en receptfri hostmedicin just nu, men om den inte hjälper måste jag gå till läkaren…

  2. Trevligt med vykort från alla världens håll.
    Mindre trevligt med en ihållande hosta, den brukar knäcka den sjuke rejält.
    Att sitta så många timmar med hosta låter inte kul, se till att ha bra med dricka.
    Helst skulle du kurera dig hemma . . .
    Trevlig helg och krya på dig/ Eva

  3. Låter förnuftigt att inte åka på matchen- var hemma och krya på dig istället! ( ta en rejäl whisky spetsat med Tabasco och Alvedon- så ska du se att du känner dig bättre i morgon! ( eller sämre! 😉 )

      1. Hahaaa – tro inte jag är nykterist (jag har druckit upp allt) – nä men jag har bara vitt vin hemma 🙂
        Och honung i och för sig, svartpeppar också men ingen ingefära och chili.
        Tack för din omtanke!

  4. Har tyvärr inga tips till dig. Kan inte minnas när jag var förkyld sist. Tycker också att det är dags att fråga doktorn efter helgen om det inte har blivit bättre.
    Synd att du missar matchen men det är bara att gilla läget. Ha en så trevlig helg som möjligt!

    1. Jag känner mig rejält febrig om det går mot 38 eller över, det här var det vi finlandssvenskar kallar ”stegring”… är det förhöjd kroppstemperatur, eller vad säger man i Sverige, råkar du veta?

Kommentera

