Lurade en tupp

Att lura en tupp – det är min ordlek som fötts ur tupplur.
Att jag lurade en tupp är ändå inte hela sanningen – jag bara vilade en timme.
Det om något är ett tecken på att jag är sjuk, för jag brukar inte ta tupplurar.
Gör jag det då jag inte är sjuk är jag helt borta med vinden då jag vaknar, och dygnsrytmen ruckas.

Jag orkade bara kolla två sträckor av fyra då herrarna åkte stafett i Lahtis-VM. Så jag missade den dramatiska slutspurten, men hörde nog liksom i en dvala att något pågick såsom kommentatorerna gastade. En av dem är förresten hembygdens son, Glenn Lindholm från Pernå (som är en del av Lovisa), här på bild i en Yle-artikel.

Det blir ingen supporterresa till Seinäjoki för mig i morgon. Måste inse att jag inte är i form för den 😦

Men annars försöker jag tänka positivt. Jag känner att det kan bli en spännande vår, och jag gör allt jag kan också den här sommaren för att säga ”ja” till saker i livet.

Tills dess får vi njuta av levande ljus och vårliga färger!

varliga_farger

24 reaktioner på ”Lurade en tupp

  1. Grönt är skönt ☺
    Nä, orken är det inte mycket med. Här vilas också, mesta delen av tiden faktiskt. Fast sover gör jag inte på dagarna men löser en hel del korsord här i sängen.

  2. Du missade inte så mycket i stafetten. Sverige snuvade Finland på bronsplatsen, då den finska killen föll, vilket som tur är inte var svenskens fel. Ja och de svenska vallarteamet hade ingen bra dag på jobbet kan man säga.

    Fin limegrön färg på dina levande ljus:-)

    Vila upp dig och sov när du känner för det!

    1. Jag kollade förstås på repriserna senare – tyckte de finska killarna tog det med gott mod ändå, de till och med skrattade i intervjun. ”Att sånt händer, liksom – man tar risker” osv.
      Ljusen är inte mina, jag fotade dem i en affär, men gillar färgen!

  3. Krya på dig! jag är inte ngn hejare på att lura tuppar under dagarna jag heller, men då kroppen säger till, är det nog bäst att lyssna och lyda. hoppas du börjar må bättre med det snaraste! Trevlig helg!

  4. Grönt är skönt … och visst finns känslan av vår där bland de gröna tonerna.
    Krya på dig nu!

  5. Hej!
    Det där med att vila på dagen och hur det ruckar på dygnsrytmen är besvärligt. Men är man sjuk så är man. Kroppen behöver ju också ha sitt.

    Jaaa, snart är det faktiskt vår. Efterlängtad.

    Krya på dig & trevlig helg!
    Jenny

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

