Veckans ord – SIFFROR

Veckans siffror.

Eftersom jag ännu inte är i form för att gå ut och ta de foton jag planerade till Veckans ord hos Sanna, nöjer jag mig med det här bidraget.

Siffror för mig den här veckan har bland annat handlat om laboratoriesvar.
Dessutom är jag inne på 39:e kapitlet i Lars Keplers ”Kaninjägaren”. Keplers berättelser har blivit allt mer bestialiska. Jag skulle klara mig med färre utstuderade detaljer om allehanda våld. Men jag klarar mig inte utan Joona Linna, det är för hans skull jag läser boken ❤

Och för att nu inte James Bond ska känna sig sidsteppad av kommissarie Linna får han komma med på ett sifferhörn. Ett glasunderlägg med honom i fokus fungerar just nu som bokmärke 🙂

36 reaktioner på ”Veckans ord – SIFFROR

  1. Först vill jag önska dig god bättring, hoppas att medicinen redan gjort lite verkan!
    Fin tolkning av Siffror, med just siffror, för det är ju så det är.
    Kaninjägaren har jag inte läst, men har sett att den ligger högt upp på best-seller listan. Kanske ska jag ge mig på den?
    Kramar Karin

    1. Keplers böcker är bra, filmatiskt skrivna. Det enda jag numera protesterar emot är att man lämnar så lite till läsarnas fantasi, det frossas i blod och annat elände, misär, knark, prostitution, våld… Nåväl, allt det där finns, men måste allt skrivas ut?
      Dock är jag kär i Joona Linna… 😉

  2. Jag kan inte komma på någon speciell siffra idag mer än att det snöar för fullt den 7 mars känner mig lite less på vädret nu jag börjar längta till våren..

    1. Ja, det är ju så att vi vill att våren ska komma allt tidigare – men egentligen är väl april först den tid då vi kan vänta oss varmare dagar? Mars är väl en vintermånad?
      Men jag längtar också efter sol och VÄRME, så jag kan sitta på balkongen!

    1. Tack! Nå, sedan gick jag ut med skräp-påsen i alla fall och mötte upp min syster som kom med en chokladkaka! Av någon anledning vill jag ha choklad nu, äter inte alls lika mycket då jag är frisk 🙂

  3. Krya på dig vännen!! Skönt att läsa en bra bok på hemmaplan. Tänk vad det finns många sifferkoder och kombinationer till allt i modern tid. Kram på dig🤗

  4. Gillar din arrangerade bild skarpt! Å du fick ju med allt du gillar okså:-)
    Kaninjägaren står på tur här. Gillar också Joona Linna.

    1. Boken har ett bra tempo, men lite väl mycket av blod, explosioner och sånt – tydligen med tanke på att det ska bli en film full av effekter.
      Ja tänk att man kan bli kär i en karaktär… när han klär av sig där i boken så nog skulle man gärna vara där … nå, jag ska inte avslöja nåt 😀

  5. Det var en härlig blandning av siffror. De finns ju verkligen överallt. Det var nog lite tur att det var den här veckans ord. Hoppas du mår lite bättre!

    1. Ja, riktigt alla motiv kanske man inte hittar hemma – men det skulle ju vara en utmaning det också 🙂
      Har kunnat sova lite bättre än nätterna innan, kanske det betyder att jag är på bättringsvägen.

  6. Det kan man inte tro, men tänk att man kan ha glädje av ett laboratoriesvar 🙂 Fint arrangemang – snyggt jobbat!
    Önskar dig God bättring!

  7. Siffror finns ju verkligen över allt – så det är ju bra när man inte kan bege sig så långt för ett fototema 🙂 Utmaning avklarad!
    Hoppas värden är bra!

    1. Alla värden var bra, förutom ett som har med de vita blodkropparna att göra, en liten förhöjning som indikerade på infektion.
      Ja, det var bra att utmaningen klarades av hemma – jag orkar inte så mycket mer än röra på mig mellan sängen, datorn och tv-soffan just nu 🙂

  8. Labbrapporten begrep jag inte så mycket av men Kepler har jag full koll på! Visst var Kaninjägaren läskig – lyssnade på Storytel och fick faktiskt pausa när jag var ute och gick i skogen för att jag blev så rädd!!

    1. Labbsvaren kan man inte begripa sig på om man inte själv jobbar inom vården eller får dem förklarade för sig 🙂
      Ja usch, jag har inte heller kunnat läsa Kaninjägaren sena kvällar, och ibland rycker jag till av små överraskande ljud…
      Men boken är bra och Joona Linna härlig ❤

  9. Det blev en perfekt tolkning och håller med dig om Sista boken kaninjägaren, inte alls i samma klass som dom andra böckerna men jag läser vidare pga Joona också 😉
    det fanns bara 1 äkta 007 för mig och det var Sean Connory, men nu ska jag erkänna att jag gillar Daniel Craig MER… så ok det finns nu två…haha
    Tack för att du är med
    Kram

    1. Innan Daniel kom gillade jag Roger Moore, men på äldre dar har jag börjat se charmen i Connery 🙂
      DC är dock ett kapitel för sig – han visade den Bond som tog stryk, har känslor, som inte alltid efter slagsmålet hade en vit skjorta 🙂 Och som super rejält, såsom Bond gjorde i Flemings böcker.
      Jo, jag läser Kepler också enbart för att veta hur det går för Joona.
      Kram till dig!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

