Härligt vår- och fotoväder!

Evenemanget Vårskare arrangeras numera av tradition av några Lovisaföreningar på Skeppsbroområdet. Evenemanget gynnades av fint väder. Arrangörerna kan ju aldrig veta hur det blir, om det blåser kallt och regnar, eller om det är snöyra.

Många hade kommit för att äta ärtsoppa, korv och plättar.

Grillkorv, plättar och ärtsoppa gick åt. En del av pengarna går till välgörande ändamål.

Barn hade kul i smältvattnet och här är det rätt klädsel som gäller 🙂
Strandparken är ännu täckt av snö, men snart snart är sommaren och det gröna gräset här.

Tog ytterligare några bilder som jag har på lager till kommande inlägg.
Var ute kanske en timme och sedan en sväng via bokhandeln.
Det räckte för i dag, kände hur jag blev trött ganska fort.
Men det var en uppiggande stund i friska luften och solen, och jag känner att jag orkar lite mer för varje dag som går.

22 reaktioner på ”Härligt vår- och fotoväder!

    1. Fint att jag kunde hjälpa dig där 🙂
      Vet inte när jag skulle ha varit bakis, men det betyder inte att jag inte dricker alkohol. Brukar bli vitt vin eller skumpa, men blir ganska sällan full.
      Och nu har nobbat alkoholen då jag varit sjuk.
      Kram – det blir snart bättre!

  1. Så kul att läsa att du har kryat på dig. Mindre roligt med Tor, men man kan ju inte få allt.
    Härliga bilder från ett strålande Lovisa! Så kul för arrangörerna att vädret var på deras sid och att marknaden lockade så mycket folk. Åsså gilar jag ungarna som plaskar i pölarna – visst var det en höjdare när man var liten. Det tyckte iofs inte min mamma, men ändå;-)

    1. Ungen var rätt klädd – och själv skulle jag gärna ännu i denna ålder hoppa jämfota i pölarna så att vattnet stänkte – måste ta och göra det nåt tag! 😀
      Och angående Tor ❤ det var väldigt fint att laget kom till slutspel, en prestation redan i sig.

      1. Jag brukar inte släppa allt bara för att solen visar sig. Solen är ju på sin plats ändå hela tiden. 😜
        Jag har en hel del som ska fixas vissa viktigare än andra. Sen tar jag lite paus för utomhusaktivitet oavsett väder. 😀

      2. Det är bra! Många låter sig stressas av vädret och tycker att de MÅSTE ut då solen skiner.
        Jag har bara varit inne i dag, har känt mig lite trött fortfarande och har saker att göra här, så det blev så 🙂

      3. Långdraget du drabbades av. Det är väl influensa som är så utdraget. Eller? Hopad att du snart tipptopp.
        Krsm!

      4. Ja, alltså jag hade infektion i lungorna – hostan är envist kvar men inte lika hemsk som för en vecka sedan.
        Och jag har hostmedicin kvar, men antibiotikan tog slut i lördags.
        Kram!

      5. Det många som klagar på den typen av infektion.
        Hostan lär sitta ett tag till. Men det är bara att bita ihop.
        Kram!

      6. Jag hoppas jag får ta hostmedicinen så länge jag har kvar av den, eller kanske jag borde fråga läkaren… har nog så det räcker en dryg vecka än.
        Kram!

  2. Härliga vårbilder! Såna kläder skulle man ha … ja, så man kan prova att hoppa i vattnet alltså!
    Ha en fin söndag!

    1. Visst skulle det vara riktigt roligt att rusa genom en stor vattenpöl, att hoppa jämfota där.
      Undrar om det finns galondräkter för vuxna? 😀 Och vilka blickar man skulle få… hahahaaa!
      Ha en fin söndag du med!

  3. Härliga vårbilder och skönt att höra att du orkade vara ute en stund och njuta. Såna där baselusker gör en alldeles urlakad. Roligt att många här skulle vilja göra som det lilla barnet, jag är en av dem. Det måste ju finnas fiskarbyxor, men det är kanske lite dyrt att införskaffa bar för att få prova, haha.

    1. Tänkte detsamma – det finns galonkläder för vuxna, jag googlade 🙂
      Men det är rejäla regnställ eller fiskekläder och säkert inte särskilt billiga att bara leka och busa i 🙂

Kommentera

