De väntar också på sommaren

Än fjättrar isen bojarna, men snart får de guppa fritt.

Det fina vårvädret har fortsatt i dag, men vi får säkert en del bakslag med mera snö och kyla ännu innan vi slutligen kan säga att våren har kommit för att stanna, och för att sedan övergå i sommar.

Har tagit det ganska lugnt hemma, här finns alltid att pyssla med. Skrev en artikel och en till ska det bli snart.
I morgon går jag på en konstutställning.
Hoppas att ni alla haft en skön söndag!

23 reaktioner på ”De väntar också på sommaren

  1. Jag har haft en skön söndag. Besökte Ljusdal på förmiddagen, och promenerat 2 ggr. när jag kom hem, det har varit +10 ett tag under eftermiddagen, så det har blivit jättehalt, och promenera. Har börjat med att få bilen ren under eftermiddagen, och lyckats på bakluckan ren. Resten ska jag försöka hinna med under måndagen, om vädret är hyfsat, så jag kan stå ute. Som den nu ser ut är det svårt att se att det är en SAAB.
    Svante

    1. Oj, har ni haft SÅ varmt! Kanske det varit ställvis hos oss också, där det inte blåst.
      Saab är en bra bil, det är också en sådan jag får låna då och då – har ju ingen egen bil.

      1. Jag hittade bakluckan under allt vägsalt, och den var fortfarande svart, hoppas resten av bilen också går att hitta, och att den också är svart. Den här Saab:en är 17 år gammal, så den lär väl inte hänga med så länge till.
        Svante

      2. Jag har en i reserv, utan bil skulle det inte gå att bo i Kårböle. Närmaste butik ligger 3,3 mil härifrån. Kollektiv trafiken fungerar inte heller om man ska hinna uträtta flera ärenden. Då får man åka 8:40, och komma hem 20:10.
        Svante

      3. Många tycker i dag att de måste klara sig själva, andra vill vara helt oberoende.
        I det där fallet skulle jag nog tänka som du, att jag inte vill vara beroende av andras goda vilja, eller känna att jag står i skuld till den som allt skjutsar.
        Annars försöker jag bli bättre på att be om hjälp då jag känner att jag behöver det.

  2. Vilken bild alltså! Den gillar jag skarpt 😀
    Ni har alltså både is och snö hos er. Har finns ingen vinter alls nu (tack och lov), även om det kan komma fler bakslag. Vi hade det senaste för bara någon vecka sedan. Snön som eventuellt kommer nu går snabbt bort, så det må väl vara hänt … 😉
    Kramis

    1. Vi har inte mycket snö mer, gräset syns här och där.
      Men isen håller ännu att gå på, på viken.
      Den snö som eventuellt ännu kommer smälter ju rätt snabbt i solen sedan.
      Kram Lollo!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

