Dags att ta in våren!

Det doftar jord, eller kanske närmast växthus, om den här fina krukväxten.
Då jag hade varit på utställningen, som var ett jobb, gick jag via affären hem. Kunde inte låta bli att köpa de här små solarna som jag nu flyttar mellan arbetsbord och tv-soffans bord, beroende på var jag sitter.

Härlig doft, härlig färg – gör mig glad!

Det var skönt med frisk luft i lungorna, men en halvtimmes promenad – där jag under sista kvarten hade en tung kasse från affären i handen – lät mig förstå att allmänkonditionen ännu är ganska svag efter infektionen i lungorna.

Så nu måste jag vila. Sedan ska jag skriva några tidningstexter och förbereda ett par kommande jobb.

Fick två postcrossingkort i dag. Visar inte alla jag får, men den här vackra porten i en park i Moskva är ju helt underbar, inte sant?

6 reaktioner på ”Dags att ta in våren!

    1. Jag har inte sett snödroppar hos oss ännu, och jag hade tänkt ta in någon kvist från ett träd för att se löven spricka ut men så långt har jag inte kommit än 🙂

  1. Skulle sååå gärna vilja åka till Moskva, ser så fint ut med alla pampiga byggnader m.m.
    Och fint med lite blommor i hemmet. Det ska jag köpa hem på lördag från vår marknad … snittblommor denna gång. 😀

  2. Din fina bild av vårsolarna påminde mig att jag ju skulle handla tulpaner varje vecka. Igår blev det av, efter fjorton dagar, en härlig pastelllig vårbukett. Vilket vykort! Jag har varit i Moskva i bandomen men då var det så mycket man såg så det är omöjligt att minnas… Förresten så köpte jag för några veckor sedan just körsbärskvistar som blommar nu i hallen, ser att du nämner att du vill ta in någon kvist. Näns inte skära i våra träd.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

