Oj då – jobbat åtta timmar!

Nej nu får det minsann vara slutjobbat för i dag! Tiden har rusat!
Jag var frusen och trött i går och lade mig redan klockan åtta. Somnade runt nio och sov elva timmar – troligen för att jag behövde det.

Nästan pigg som en lärka steg jag upp klockan åtta i morse. Skrev en kolumn som jag inte fick klar i går för att jag var så trött. I dag gick det som en dans att skriva. Sedan åt jag frukost.
Efter det fortsatte jag jobba av bara farten. Förberedde några intervjuer jag har i morgon. Åt lunch. Skrev två artiklar till. Skrev och svarade på mejl, skötte några bokförings- och skattetekniska frågor, bearbetade bilder…

Inser att jag nu har jobb alla dagar en vecka framöver, ledig bara på söndag och den dagen ska jag försöka hålla helt fri från jobb.

Så bra att det var en lugnare arbetsperiod i mitt liv just den veckan som jag hade värsta lunginfektionen.

Fick en resebroschyr på posten i dag.
Hoppas jag har råd att åka bort en vecka i sommar eller i höst.

21 reaktioner på ”Oj då – jobbat åtta timmar!

  1. Verkligen skönt att det tycks börja lätta för dig din flunssa, jag har nu min tur igen fått nån eländig bobba med mig, hostar värrigare… KRAM

  2. Det är viktigt att hålla sig inom ramarna, när man jobbar hemifrån och är egen företagare.
    Ni behöver så väl er egentid.
    Min äldste son är egen, och har satt pli på sig själv.
    Du är duktig, och fixar att koppla av, och jag gläds med dig över att du har jobb!
    Kram ❤

    1. Jag tror att jag börjar lära mig så småningom. Om jag startar jobbet klockan 8 och håller på ett i då MÅSTE jag sluta kl. 16 och sedan bara göra roliga saker som att läsa t.ex.
      När jag orkar bättre blir det att gå ut, cykla, promenera och sånt.
      Och tack för att du uttrycker din glädje över mina uppdrag – kramar ❤

  3. Så bra att du har jobb och är nästan helt frisk igen. När kroppen vill fylla på batteriet sover man länge.
    Har man varit sjuk laddas dem ur snabbare 😀
    Håller tummarna att du kan resa senare i år. Såg inte alls dumt ut på bilden.

    1. Det är som du säger – batterierna töms fortare då man är sjuk, det går inte att lura kroppen.
      Det var länge sedan jag reste någon annanstans än till Sverige, tror det var i maj 2015 jag var i Nederländerna.
      Få se om jag vågar satsa lite pengar på en tripp – känns att en sådan skulle behövas 🙂

  4. Det verkar ju gå helt strålande för dig som freelance. Underbart! Å jag tror nog att du definitivt har råd att åka på semester under sommaren – annars ska du ta dig råd om man säger så.

    1. Jag måste nog ta mig den tiden, känns det som. Har lite besparingar men man blir ju så noga på något sätt då inkomsterna varierar.
      Skulle vi få bostaden såld skulle allt kännas så mycket bättre, för att citera ett visst program 😀

      1. Hurtigruten rekommenderas … vi åkte från Kirkenes till Bergen 2009 – fantastisk resa!

    1. Det knallar och går – jag vill vara nöjd för det finns så många som har det svårare än jag.
      Vissa dagar känns det ändå fortfarande jobbigt… jag tror att det är sol och värme jag behöver.
      Kram Nicki – lade dig in i min bloggroll, trodde du fanns där men månne jag tog bort dig då du en gång hade bloggpaus?

  5. Det låter som om du är i gång igen och då är det förstås svårt att hitta stoppknappen. Om resor: förr gjorde jag många vårresor och sedan höstresor med jobbet. Kommer ihåg att det var ljuvligt, euforiskt att åka ner till en stad på kontinenten och möta våren. Amsterdam var en upplevelse med alla tulpaner, Bordeaux med sina vingårdar, Venedig, Dublin, Paris, Barcelona, Sevilla, Rom…. Jag kan verkligen rekommendera det, det ger så mycket med en veckas vårnjutning då man är ledig från plikter och bara kan strosa omkring, sitta i en park, på ett utekafé, i en båt på en kanal… Och sen kommer man tillbaka och möter en ny vår.

    1. Oj, du har rest mycket! Det gjorde jag i och för sig med ex-maken också, hade på ett annat sätt råd på den tiden.
      I Amsterdam var jag på arbetsresa – visst är det något speciellt att komma bort, fastän det är skönt att komma hem också 🙂
      Du gör mig riktigt sugen på en vårresa, för det är just nu det känns lite tungt att vänta på värmen…

Kommentera

