Veckans ord – STEN

Jungfrudansen i Lovisa.

Ordet i veckans fotoutmaning hos Sanna är STEN. Bakom länken kan ni under veckans lopp också hitta länkar till andra som visar sina tolkningar av ordet STEN den här veckan.

Nå, här finns lite fler än en sten. Det är jungfrudansen i Strandparken i Lovisa. Än ligger den ganska så insnöad, men inom kort kan barn och andra med barnasinnet i behåll stoja bland stenarna. Eller springa runt, runt i labyrinten.

49 reaktioner på ”Veckans ord – STEN

      1. Det är bra om vitsar fastnar i sin helhet, jag brukar ofta minnas bara början eller slutet – eller i alla fall tappa bort det däremellan 😀
        Och då är det ju liksom inget kul!

      2. För mig är det en händelse, eller att någon skriver något, som får mig att komma på en vits, eller ordlek, som passar in. Jag kan inte komma med vitsar på beställning.
        Svante

  1. Älskar stenlabyrinter! Jag hade faktiskt några kort på sådana också 😀
    Snyggt.
    Förresten, så bloggade jag Glad måndag igår med länk till dig 😀
    Kram!

  2. Så den fina stenutsmyckningen kallas för jungfrudansen. Den skulle jag gärna vilja se utan snö faktiskt. Jag gissade mera en labyrint eller nå’t liknande. Fint är det iaf.

  3. Glömde svara på din kommentar. Eftersom du också gillar stenar, såg du att första stenbilden, som påminner mig om ett liggande Charles de Gaulle-ansikte, där är näsan en sjöborre!

  4. Det som göms i snö, kommer upp tö…. Sliten fras, men jag hoppas att snön försvinner fort, för den labyrinten gläder säkert både stora och små!
    Kramar!

Kommentera

