Vacker vägg, del 73

Bilden är tagen med mobilen och blev lite suddig.

En så här vacker tavla finns i en trappuppgång i Västerås i Sverige. Det är inte någon liten tavla, om jag minns rätt är den minst två meter bred. Mera sådant!

I dag lyser solen och jag känner att orken börjar återvända. Jag skrev klart ett uppdrag i morse. Intervjun gjordes mellan Lovisa och Vasa i går kväll, genomläsningen för godkännandet i Paris i dag – internationellt värre 🙂

Snart redaktionsmöte. Alltid lika kul att träffa andra människor, för visst är frilansjobbet ensamt ibland. Men jag har valt det själv och ångrar inte en sekund att jag lämnade regiontidningen och arbetsresorna bakom mig.
Jag får inte längre en viss summa på kontot varje månad, men jag har klarat mig hyfsat ändå. I dag är det på dagen nio månader sedan jag sade upp mig.

12 reaktioner på ”Vacker vägg, del 73

  1. Carita jag delar trappmålningen till Västerås. Jag bodde där som krigsbarn och har så gott som dagligen fb-kontakt med den familj (eller ska vi säga dagens version av den familj) jag bodde hos, fostersyster med dotter och man.

    1. Men så oerhört intressant – Ove! Jag känner en familj som bor där nu.
      Där bor ju fler, undrar om vi talar om samma trappa, samma hus, samma adress?
      Men det får vi ta privat, lägger inte ut postadresser här 🙂

  2. Tavlan är inte riktigt mitt stuk, men jag gillar utsmyckningar i annars ofta så tråkiga trapphus.
    Ja tänk att det snart är ett år sedan att du sa upp dig. Å tänk såååååå bra det har gått för dig!

  3. Visst är det härligt med vackra utsmyckningar! Höjer känslan av välmående i en i övrigt ganska vanlig trist trappuppgång 🙂
    Tiden går fort när man har roligt – modigt av dig att frilansa!
    Ha en fin dag!

    1. När jag hade fattat beslutet om att bli frilans var jag skräckslagen en stund… hur ska detta sluta?
      Men nio månader har gått bra, eller jag har klarat mig från dag till dag och kunnat betala mina fakturor.
      Jag har också mått bättre, vilket känns viktigt.
      Ha en bra dag du också!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

