Vad har jag inte fotograferat…

… i Lovisa? Nå, kanske kompositören Jean Sibelius staty?
Han ser ut som en bister man, men han lär också ha haft en glättigare sida.

Jean Sibelius, i parken intill Sibeliusgatan och Chiewitzgatan.

Efter redaktionsmötet gick jag med två kollegor ”på en öl”. Alltså jag dricker inte öl, så jag borde skriva på ”en lonkero och på ett glas vin” 🙂 Det var trevligt!

I morgon kväll kan jag äntligen berätta om något som jag varit tyst om över ett halvt år. Varför det blev så att jag inget vågade berätta, och vad det handlar om – ja, det får ni veta i morgon ungefär den här tiden 🙂

14 reaktioner på ”Vad har jag inte fotograferat…

  1. Sibelius statyn – eller en liknande sådan – har jag sett i Helsingfors.
    Sedan fick jag googla lonkero och såg att Wikipedia har ägnat ett helt avsnitt till Finland och landets lonkero. Allttid lär man sig nå’t nytt:-)

    Ska bli spännande imorgon när du äntligen avslöjar din ”hemlighet”.

    1. Jag tror att jag någon gång visat bild på en burk Long drink. Den finns också att köpa via kran, alltså från tunna, så som ölen säljs.
      Lonkero finns på Finlandsfärjorna, men vet inte om den säljs i Sverige.
      Ja, ikväll ska jag skriva om det jag inte kunnat/vågat skriva om på 1,5 år. Hänger ihop med en grej som hände för kanske två år sedan.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

