Från sol till snöblandat regn

I går var himlen klarblå när jag gick hem från redaktionsmötet och den lilla stunden på puben med kollegerna.

Lovisas ståtliga kyrka.

Inte mycket snö fanns kvar på marken heller.
I dag när jag öppnade persiennerna i sovrummet såg jag stora blöta snöflingor dala ner från en gråmulen himmel. Jag gick ut på balkongen (som tack och lov är inglasad) och tog en bild.

Snöblandat regn.

Marken är åter täckt av ett vitt täcke, men det lär smälta fort bort om solen kommer fram. Och man säger ju att ny blöt snö effektivt äter upp den gamla snö som finns kvar – så det är väl så här det ska vara, också bra med tanke på grundvattennivån? Om vi ska tänka positivt och det ska vi ju 🙂

Perfekt dag att ta det ganska lugnt hemma, röja där som det ännu behöver röjas = hyllan i sovrummet och skrubben.

I kväll någon gång efter halv nio sätter jag ut bilder som jag tog för ett och ett halvt år sedan men som jag vågar visa först nu. När ni läser inlägget förstår ni, som följt min blogg länge, varför det blev så här 🙂

22 reaktioner på ”Från sol till snöblandat regn

  1. Du fick det väder SMHI lovade oss i natt, men det blev inget av med det. Jag gick upp 04:00, och det hade inte kommit någon nederbörd då, och kom ingen senare heller. Månen lyste från klar himmel, och det var -0,2 grader ute. Än så länge skiner solen (11:00), men ser ut att mulna från väster, temperaturen är +4,6 grader och det blåser ganska bra.
    Svante

  2. Mars månad kan man inte lita på, men trots det tog jag in snöskyffeln i dag. Skulle det komma mera snö får jag väl plocka fram den igen.
    Det var ingen dålig cliffhanger!! Vi ses i kväll.
    Kram, Ingrid

  3. Ja det här vädret har vi lite till och från nu kan hålla på ända in i april.. men jag tycker om det och vi vet att våren är på väg.. Vår vackra skandinaviska vår då allt blir ljusgrönt och vackert..
    Ska försöka kika på vad du lägger upp ikväll annars får jag kika i helgen..
    Stor kram till dig och hoppas din helg blir fin.. Nicki

    1. Ja, vi får ta vädret som det är – fastän det är klart man blir piggare och sol och glad av strålar som värmer.
      Men snart är den här på riktigt, våren – och sedan sommaren.
      Kram!

  4. Vi verkar ligga några dagar efter er vad gäller vädret, för SMHI har också hotat med snöblandat regn – tror det var på söndag. Här var det strålande sol idag men väldigt blåsigt.

  5. Häftig kyrka. Och gillar den andra bilden också.
    Det finns en orsak till varför England är så vacker i sin grönska. Naturen behöver blöta precis som min chiliplanta.

Kommentera

