Så här ser den ut…

… drycken lonkero, som jag skrivit om i olika sammanhang.
Som diskvatten har jag hört någon säga, men den är god. Inte väldigt söt, men såpass nog att en eller två brukar räcka.

Gin longdrink, hos oss kort och gott lonkero kallad. Uttalas lånkerå, med korta vokaler.

I dag har det varit kul att följa med statistiken då det gäller antalet sidvisningar på Nya Östis hemsida. Nyheten om kafeterian som söker ny företagare citerades i lokalradion. Det är alltid kul att få cred för något man varit först ute med.

Den tråkigare nyheten om mikroberna som upptäckts i idrottshallen hade alla också eftersom staden gick ut med ett pressmeddelande om det.

Solen har lyst från en klarblå himmel hela dagen och jag förde cykeln på vårservice. Det har blåst rätt mycket, sand yr upp från gatorna – men våren ÄR på gång 😀 !

21 reaktioner på ”Så här ser den ut…

    1. Gin som sprit och gin tonic är ju annat, den här har bara 4,7 % alkohol om jag minns rätt.
      Finns en starkare på burk också, 7,5 %. Men starksprit är lonkeron inte 🙂

      1. Ja, jag tänkte på burk, och främst på systembolaget här i Sverige. Minns inte exakta priset, men minns att den går lite över en studentbudget 🙂

  1. Håller med den som tycker att drinken ser ut som diskvatten. Påminner om dessa Breezers som var så inne för några år sedan. Ingenting för mig heller.
    Vi hade också en helt fantastiskt solig dag idag och njöt för fullt.

  2. Den där lonkeron ser inte särskilt aptitlig ut! Nu dricker jag nästan aldrig alkohol, för jag inbillar mig att jag får hjärtflimmer av det, men förr var gin o tonic en klar favorit.
    Trevlig helg!

    1. Det ska du absolut göra – om du inte gjort det förr – drycken har ju funnits länge. Både i burk och på flaska, och sedan några år tillbaka finns det alla möjliga svagare varianter som också säljs i mataffärer och kiosker. Men inget är lika gott som varianten Original.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

