Veckans ord – FORDON

En ganska lång bil 🙂

Nu tog jag till en arkivbild i alla fall för att kunna vara med i Gemsofmylifes Weekley Photochallenge. Det var någon gång i somras som vem som helst fick möjlighet att åka på en gratis tur med den här bilen. Nu minns jag inte vilket jippo det var, men turen startade från lokala K-Supermarket.
En väninna och jag tog chansen. Inte alla dagar man får åka med ett sådant här FORDON.
Samma FORDON fotograferat i annat sammanhang HÄR.

32 reaktioner på ”Veckans ord – FORDON

  1. Jag har också ett foto av en sån där överdimensionerad limousin och det tog jag på Cypern. Jag har för mig att den dessutom var rosa.
    Kram, Ingrid

  2. Bra med bildarkiv – nästan alltid har man något som passar om man inte har möjlighet att ta nya bilder. Häftigt att få prova på ett sådant lyxåk 🙂

  3. Till skillnad mot en annan kommentator tycker jag att bilen är ovanligt ful med sina ”överdimensionerade proportioner” som Ingrid skriver :-). Men jag vet ju att det är en symbol för rikedom och status. Såg många sådana vid våra besök i Kina. I synnerhet var de populära hos brudpar.
    Ingrid

  4. Ett långt fordon på 4 hjul – du kan ligga gott an där vad gäller storleken 🙂 skulle gärna försökt ratta den där – och sitta i den för en åktur 🙂

  5. Om man vill synas så är det den här bilen man ska åka med 🙂 och jag som tycker att jag är rätt bra på fickparkera kan säga att den här hade jag aldrig fixat att göra det med det hade blivit att lämna den på gatan dubbelparkering 😉
    Tack för underbar bild på limousinen.
    KRAM

  6. Jag ser alltid, nästan alltid, en märklig syn framför mig när jag ser en limousine, i all synnerhet
    när de är så långa som på din bild. De går av på mitten, faller ner….
    Att fickparkera med en sådan bil är förmodligen ett konststycke. 🙂

  7. De här ser jag ganska ofta i min lilla stad, då det finns ett företag som har just limousiner! Dock har jag själv aldrig åkt någon. Lite spännande hade det varit att testa.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

