Så mycket väntans tider nu

Vårglädje utanför optikern på Alexandersgatan.

Tålamod. Det är något jag inte alltid haft, men som jag insett att behövs många gånger.
Jag brukar säga om Gud vill, som Gud vill. Då stressar jag inte själv fram beslut eller svar som inte går att få just nu. Vissa saker kräver tid och tålamod. Jag varken kan eller ska påverka allt.
Jag ska ha tålamod och känna tillit.

Vädret är också som det är. Inget som jag kan påverka. Visst vill jag ha vår, värme och sol och jag längtar efter sommaren. Tids nog kommer den.

Jag väntar på beslut i en del frågor som känns viktiga för mig.
Men de är saker som jag inte själv kan påverka. Jag kan bara ha tålamod och försöka känna tillit. Det blir som det blir, och hur det än blir får jag räkna med att resultatet går att leva med.

Det som är meningen att ske, det sker. Var det inte meningen att det skulle gå precis såsom jag ville kommer jag i framtiden att förstå varför det blev som det blev.

19 reaktioner på ”Så mycket väntans tider nu

  1. Själv brukar jag tänka: ”vad som än händer, trygg i Herrens händer”. Det finns så mycket man vill och ibland blir man så gruvligt besviken när det inte blir så. Förvånansvärt många gånger har jag långt senare istället blivit tacksam för att det inte blev som jag ville… Citatet ovan hittade jag vid en sån där besvikelse och tog den till mig.

  2. Till det här inlägget passar nog den här låten alldeles utmärkt tycker jag:
    Que sera, sera / Whatever will be, will be / The future’s not ours to see / Que sera, sera.

    Eller som jag brukar säga – det ordnar sig alltid, vilket det faktiskt gör.

  3. Det där med tålamod tror jag kommer med åldern. Var ganska ivrig av mig förut. Nu känner jag nog ingen som har mer tålamod än jag själv 🙂
    Härligt när alla knoppar sticker upp ur jorden. Idag var vi vid min mans föräldrars gravar och snödropparna som jag planterade förra året blommade för fullt. Och dina vissna tulpaner är som vackra konstverk!

  4. Enligt min mor så går livet ut på att vänta. Vänta på våren, vänta på semester m.m
    Där för bry jag mig inte. Allt kommer fram ändå och njuter av hur det är NU.

  5. Man får lära sig att saker ibland tar den tid det tar. Själv har jag massor med tålamod.
    Du har rätt. Det som är meningen att ske, det sker. Fick jag erfara för 2 månader sedan. Det som hände då känns fortfarande helt overkligt. Det är positivt men fanns inte på min karta (egentigen).

    1. Mycket är ju sådant som inte finns på våra kartor, vi väntar oss inte död, sjukdomar, skilsmässor m.m. Fastän vi vet att de finns och att de drabbar alla.
      Det finns en mening med allt, den kan ibland vara svår att se – det kan dröja år. Men NÅT lär man sig.
      Kram ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

