Vacker förgänglighet

Jag har visat liknande bilder förr.
Känns alltid lite tråkigt att slänga bort utblommade växter.
De får ofta stå kvar några extra dagar hos mig, eftersom de är som konstverk också då de blommat ut.

Också i dag lyser solen och himlen är blå. Så det gäller att passa på att njuta. Några mulna och regniga dagar ska komma från och med i morgon. Även snö har utlovats. Men vädret är som det är, bara att acceptera.

Har gjort en del förberedande jobb för kommande artiklar den här förmiddagen. Mitt på dagen har jag en intervju, hämtar sedan cykeln från vårservicen och kanske tar en liten tur för att få bilder till bloggen.

13 reaktioner på ”Vacker förgänglighet

  1. Det är antagligen det vädret ni kommer att få, som vi har nu. Mulet, +1 grad, blåsigt, och ännu så länge bara någon enstaka snöflinga, men mer lovas av SMHI. Jag känner mig ungefär, som dina blommor, då det inte känns kul att gå ut.
    Svante

      1. Jag kom ut en kort promenad, och hann in innan snöblasket började på nytt. När man sedan läser att sommartiden börjar på söndag känner man sig riktigt vissen. Sommartid med 50cm snö kvar på grösmattan. När det är sommatid, ska man klippa gräs inte skotta snö.
        Svante

  2. Härligt att himlen är blå och solen lyser på en då får man njuta för stunden. Att det har utlovats snö är inte snällt av vädergudarna. Konstigt upp och ner väder. Trevlig helg!!

  3. En sak har jag aldrig förstått, nämligen många fotobloggare men även ”vanliga” bloggare älskar att fota vissna blommor, speciellt tulpaner. Nu visar du iofs inga tulpaner, men personligen tycker jag att blommor ska vara färska och krispiga. Vissna blommor är bara fula och luktar illa.

    1. Ja, en del blommor börjar lukta illa, om de är i vas med vatten som inte bytts ut – urk 😦
      Men de här lökväxterna kan jag få att blomma på nytt fick jag tips om via FB, och visst är det så, om man gör sig besväret.
      De här luktar inte heller.

    1. Jag tycker också om vissna blommor 🙂 Så länge de inte luktar illa förstås.
      Tog en kort tur med hojen, men det var jättekallt i blåsten. Jag är försiktig efter förkylningen.

Kommentera

