Ska jag äta eller röka det här?

Valreklam … det ska man akta sig för att publicera nu. Staden fick höra att den körde med smygreklam för två kandidater i sitt informationsblad Morjens, då fullmäktige- och stadsstyrelsens ordföranden hade intervjuats där.

Så kanske man måste vara försiktig?
Partiets namn står längst ner på påsen, men jag fotograferade förstås så att det inte kom med 😀

Jag har aldrig tyckt att det där med valhemlighet är så viktigt. Om någon frågar vilket parti jag röstar på säger jag det. Jag kan till och med avslöja vilken person jag röstar på, men det tänkte jag nu ändå inte göra offentligt här.

Jag tror att det här är frön för påskgräs.

Vad påsarna innehåller vet jag inte. Jag tror ändå inte att jag ska försöka äta eller röka innehållet 😀 Vem vet hur rolig jag skulle bli då? Nej, nej … jag röker inte annars heller, jag KAN inte ens röka.

Inte nog med att jag fick två spännande påsar. Jag fick också två kramar. Och då jag sa att det känns så bra att få en kram när man är singel och svältfödd på dem, så fick jag en kram till av killen i teamet då jag gick ut.
Hurraaaa – helgen är räddad!

20 reaktioner på ”Ska jag äta eller röka det här?

  1. Jag har slutat rösta, det finns inga Vänsterpartier att rösta på längre, varken Kommunalt, inom Landstinget, eller i Riksdagen. Det är Högerpartier allihop. Skulle jag rösta skulle det bli blankt, men att åka 11 mil för det, gör jag inte. De finns de som säger att, du kan ju poströsta, men gissa hur långt det ar till posten.
    Svante

    1. Vi har vänsterparti hos oss men här kan du ju inte rösta. Att inte rösta är ju också ett val, men jag tycker att man sedan inte har riktigt samma rätt att klaga på beslut om man inte röstat, ens blankt. Och antar att du inte klagar heller 🙂

      1. Jodå nog talar jag om vad jag tycker. Demokrati är det, som skrämmer en politiker mest, och politikerförakt är det förakt politiker visar sina väljare efter ett val.
        Svante

  2. Har aldrig förstått varför folk inte vill tala om vem dem röstar för. Alla jag känner tala om vad de tycker om politiken. Det är knappast en hemlighet.
    Fick du två kramar? Jag vill också ha. Brukar få en kram varje dag men nu är jag utan sedan i tisdags. Det får jag ändra på imorgon 😀 Kram!

    1. Det är nog något slag av förlegat tankesätt – när jag var liten/yngre hörde jag ofta vuxna säga att det är en valhemlighet eller nåt sånt.
      Ja, jag är så glad för att jag fick TRE kramar, en av en kvinna och två av en man.
      På riktigt – det kändes SÅ bra – för vi kramades mycket med min ex-man, många gånger per dag – nu blir det sällan jag får kramar 😦

      1. Har en väninna som tyvärr flyttade härifrån som är kramgalen (precis som jag) 😀 Hon var här för två veckor sedan och kramade nästan ihjäl mig. Det räcker i några veckor.
        Sedan har jag en manlig vän som bor i närheten. Får en kram och en puss nästan dagligen. Det du!! Ha…ha… Tur att jag har honom 😛 Imorgon får han ställa upp igen. Så kan man ju inte ha det.

      2. Du har det bra du 😀 !
        Vågar man måhända efterlysa på Facebook män som vill ge en kram? Eller blir man helt missförstådd 😀
        DistansKRAM till dig!

  3. Håller helt med dig – varför är det så hemligt vilket parti man röstar på. Suck!
    Påsarna innehåller då inte cannabis i alla fall. Den ena påsen ser ut att vara persilja, å den kan du ju så och äta;-)

    Kul med två kramar – rena bonusen ju;-)

    1. Måste kolla med dem som delade ut påsarna – lite märkligt att det inte står på dem vad de innehåller.
      Hörde någon prata om frön för påskgräs. Jag tror inte man ska tro på det som visas på paketet. Då är det sallad, persilja, skog! 😀

  4. Jag har jobbat mycket med val-administration. Senaste valet kom en man in med egen valsedel och en från makan. Man kan rösta som ombud med vissa formaliteter men den här mannen sa bara ”hon röstar lika som mig”.
    Så jag tycker valhemligheten är viktig

Kommentera

