Hade planer på att…

… fotografera vårtecken i dag, men allt jag såg var brunt vatten i åar, sandiga snöfläckar och sånt 🙂
Och när jag äntligen fick syn på en krokus fanns den på marken nedanför ett fönster till ett företag. Kände mig obekväm med att stanna upp där.

Hade planer på att köpa vårblommor hem eftersom jag slängde de utblommade i går. Men hittade inga blommor som jag gillade så jag låter också det ta sin tid och nöjer mig med blommor från en veckotidning 🙂

Knappt tre veckor till påsk!

I morse kände jag mig väldigt energisk och glad då jag vaknade. Jag är tacksam för alla de stunder då jag känner så.

Bästa energin har jag vanligtvis mellan klockan 9 och 13. Kan få väldigt mycket gjort då i textväg. I dag har jag skrivit en artikel och sysslat med översättningar av notiser från finska till svenska. Så här tycks dagarna rulla på och ingen är den andra lik – förutom ett par möten på bestämda tider.

Jag försöker verkligen leva i nuet. Vädret är som det är. I morse sol, lite blåsigt. Mer mulet sen eftermiddag. I går kväll blev himlen plötsligt svart, det blåste upp och började regna.
Egentligen är det SÅ skönt att det finns något som människan inte kan rå över, och det är vädret – allas stora samtalsämne 🙂

23 reaktioner på ”Hade planer på att…

  1. Tre små tussilago fick vi syn på när Kent och jag var ute och promenerade i morse. Det har varit fantastiskt vackert väder och riktigt varmt även om det blåser mycket. Tvätten som jag hängde ut efter lunch torkade på ett par timmar. Känner mig – som du – mest energisk på morgonen.
    Kram

  2. Så roligt att ni pratade om tvätt. Jag tvättade två jackor idag som fick stå ute på balkongen och torka. Premiär för i år 😀
    Min bästa tid för aktiviteter är också på förmiddagen. Sedan avtar energin successivt 😉

    1. Exakt lika här. Energin avtar successivt. Efter klockan 16 jobbar jag inte längre intensivt.
      Jag kan komma till datorn och göra nåt smått, svara på mejl t.ex.
      Men mest läser jag på kvällen, ser på tv, skriver dagbok, kollar bloggar 🙂

  3. Vet inte om du vill höra det, men här var det faktiskt 20 grader idag. Allt grus togs bort idag, vilket kanske var aningen optimistiskt, då SMHI hotar med snö på onsdag…

    1. Otroligt att ni haft så varmt! I går hörde jag om +19 i Karlstad.
      Vi har storm och sisådär +5 och snö utlovas också, på torsdag ska vi ha -6 och det ska kännas som -11 i vinden.
      Så du avundas inte oss! 😀

  4. Det går ju bra att låna bilder också! Jag hade gärna gett mig ut efter tussilagon men lät bli, sparar krafterna. Fotade krokusarna i trädgården i stället. Jag har en känsla av att man talar mer om vädret på bloggar och liknande, särskilt om man varit ute och fotat. Men det är skönt att inte vara väderberoende, det kommer ett nytt väder varje dag. Roligt att du hittade energin i dag!

    1. Ja, varje dag bjuder på sitt väder 🙂
      Och jag har också lärt mig att kunna ge efter på prestigen, och ta till arkivbilder om jag inte orkat ut för att fånga nytt.
      Kramar till dig!

  5. Jag överraskades igår att se Änder i forsen här i parken, och snubblade nästan på en Fasan ytterom huset… kanske vi kan se det som vårtecken? Kram

  6. Tiden går fort … som sagt, snart påsk!
    Vi hade kalasväder här igår … sol, blå himmel och upp mot 20 grader. Du har rätt – skönt att människan inte kan bestämma över vädret!
    Ha en bra dag!

  7. Håller med dig allt har sin tid.. och jag är precis som du mest kreativ på morgonen.. ha en fin dag och hoppas solen lyser även hos dig idag… kram!!

Kommentera

